• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Innerskärm mod. äldre

F

F.d. 58815

Guest
Hej

Jag har sökt med ljus och lykta efter innerskärmar till våran Fiat Ducato 1991.
Någon som vet om det finns någon återförsäljare som kan ha ? Kanske någon som ett par i garderoben ;-).

Jag letar också efter vridbara stolsplattor till samma bil. Fast det kanske aldrig har funnits :confused:

Kjelle

F

F.d. 58815

Guest
F

F.d. 58815

Guest
Sv: Innerskärm mod. äldre

Hej igen

Jag har en liten fundering på hur man på bästa sätt monterar innerskärmarna.
Att dom ska ska skruvas i yttre skärmkanten har jag förstått, men insidan? Ska man dra i några skruv där också. Man vill ju inte låta rosten få fäste i onödan. Samtidigt vill man att grejerna ska sitta ordentligt också.

Kjelle

F

F.d. 24414

Guest

Hej annokjell.
Hur beställde från Galwin? Kunde du beställa via telefon (eller mail?) som privatperson eller har du företag som får köpa därifrån?
Jag har försök beställa dessa för 1-1,5 år sedan då jag läste om innerskärmarna i den länkade tråden men de svarade "säljer endast till företag och endast företag som vi sammarbetar med, leta i länken på hemsidan efter din återförsäljare"
Då ingen återförsäljare finns där jag bor avstod jag från att köpa innerskärmarna.

Med vänlig hälsning Alf

F

F.d. 58815

Guest

Hej Bäckmark

Jag ringde direkt till dom. Pratade med en Mikael (trevlig) och han gav mig ett beställningsnummer på skärmarna och tippsade om var jag kunde beställa dom. För min del blev det Leksands bildelar.

Kjelle

F

F.d. 24414

Guest

Då var det samma besked som jag fick, man får beställa från en av deras återförsäljare och priset på Galwins hemsida (där partnumret finns) är inte slutkundens pris.
Vill du lägga ut vad du gav för innerskärmarna inkl. frakt och moms från Leksands bildelar?

F

F.d. 58815

Guest

Hej igen

Uppgiften från Galwin var 210:-/st + moms och jag betalade 250:-/st så det var varken något påslag eller frakt. Tyckte att funkade rätt så smärtfritt. Hade skärmarna inom två dagar :)

Kjelle

F

F.d. 24414

Guest

Fantastiskt lågt pris jämfört med det jag fick från en annan återförsäljare för samma innerskärmar, jag ska kolla med den firman du beställde från och höra om de vill sända till mig.
Med vänlig hälsning Alf

Toppen