• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innerskärm Fiat

Gudby

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2024
Hej ! är det någon som har artikelnummer på Fiats orginalinnerskärm, jag beställde direkt från en av Fiats återförsäljare, och när jag betalat över 2.000 kr och fick dom så var det fel, det var den främre skärmen som redan sitter där, inte den bakre, när jag påtalade detta så kollade han en sprängskiss och sa att det inte finns några innerskärmar för (bakåt) i framskärmarna, dom heter inte innerskärmar hos Fiat, dessutom fick jag inte lämna tillbaka dom för dom kommer direkt från Italien ?. Någon som vet ?
Har en 2010 års modell.
/Benke
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Sv: Innerskärm Fiat

Har ingen koll på Fiat's orginalinnerskärmar, men det finns flera firmor som har passande produkter.
T.ex: BLD och Lokari

Bettan o Einar
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Innerskärm Fiat

Jag ska åka till bld på onsdag och montera innerskärmar tycker att deras modell med integrerat stänkskydd är den som jag föredrar verkar ochså vara bra med ljuddämpning på den det märker jag när jag åker hem :twitcy:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Köpte direkt från Fiatverkstad till vår bil -09. Dom som levererades var av märket Lokari och kostade ca 900kr/paret. Billigare än att köpa Lokari på en underbehandlingsfirma som jag gjorde till vår förra bil.
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Stämmer det att bilen går tystare även på torr och ren väg?
I så fall kan det vara intressant!

/Micke
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Ja det är skillnad men det går att lägga dämpmatta på dom med, så blir det ännu bättre. Sedan så är det lättare att hålla rent och det sparar karrosen mot stenskott. Det är även intrigerade stänkskydd i dom så skiten på sidorna minskar radikalt:)
 
P

perprott

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Precis det hände mig också. Stor besvikelse, fy för Fiat!
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Idag inhandlades Lokari innerskärmar till Fiat -11
Överkommligt pris, 875 kr/par.
Den har en liten ljuddämpande matta samt integrerad stänksskydd.
Den skyddar även skärmkanterna från stenskott.

Frågan är om man kanske borde klistra på en större matta?
Vad säger ni som har provat?

IMG_2060.JPG
 
F

F.d. 8332

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Jag har köpt och monterat dessa innerskärmar på vår -05:a. Köpte med isolering men tyckte att det var dåligt med isolering, endast ett par remsor varför jag limmade på matr. från ett liggunderlägg. Det blev för tjockt, gick inte att montera varför jag tog bort det. Nu är skärmarna monterade med den ursprungliga isoleringen. Jag tycker att ljudnivån är betydligt lägre. Visserligen har jag isolerat golvet och torpeden med extra mattor men är nöjd.
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Hej!
Jag har nyligen fått innerskärmar från "Lokari" monterat i vår HB. På dom innerskärmarna så satt det remsor av bitumenfolie (Biltema art nr. 36-9213) ca 40 mm breda och 500 mm långa med ett mellanrum av ca. 100 mm över nästan hela ytan. Jag var direkt till "Lokari" i Gävle och köpte dom, och va med när dom monterade dämpmattan. Hon la på remsorna och värmde med en varmluftspistol så dom formade sig efter skärmen.
 
F

F.d. 50024

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Hej
När vi köpte vår Adria förra året monterade Nerikes Camp extra fotstöd med tillhörande innerskärmar från "Owens". Plåten framför fotstödet skyddar plastkarossen bakom dörren. Ljudnivån kan jag inte uttala mej om eftersom det alltid har funnits innerskärmar när vi har haft bilen, men jag tycker det är heltacceptabel nivå när man kör. Priset med montering var strax över 5000 kr om jag inte minns fel.

Torotor/Torbjörn
 

Bilagor

  • 20110413 001a.jpg
    20110413 001a.jpg
    59,2 KB · Visningar: 51
  • 20110413 003a.jpg
    20110413 003a.jpg
    60,6 KB · Visningar: 48

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Var hos Agroma i Billesholm o fick monterat innerskärmar som går ner o fungerar som stänkskydd. Fick även uppdaterat styrenheten (Gick på garantin) . När den uppdaterades tog c:a 15 min så passade han på att justera handbromsen , vilken service o trevliga personal som jobbar där. Monteringen av innerskärmar hade dom ett fast pris på 1470kr/Staffan
 

Ragnar690SC

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9768
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Hej Geva.
Jag har beställt en Adria -12 som kommer fram i vår och ser att du har en liknande bil. Jag har börjat kolla runt lite för att komplettera upp bilen till "resfärdigt" skick och vill gärna montera innerskärmar fram. Ser att du endast gett 875:- paret för ett år sedan ,men nu när jag ringde Fiat så skulle de ha 825:-/st och Lokari tar 1350:- + frakt för sina.
Vilken är din leverantör? (kanske finns det någon annan som vet ett prisvärt alternativ?)
M.v.h. Ragnar690SC / Kenneth
 

cjuhlin

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
7519
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Kan man få dit extra innerskärman på helintegrerade husbilar också?
(Adria Sonic)

/Curre
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Hej Geva.
Jag har beställt en Adria -12 som kommer fram i vår och ser att du har en liknande bil. Jag har börjat kolla runt lite för att komplettera upp bilen till "resfärdigt" skick och vill gärna montera innerskärmar fram. Ser att du endast gett 875:- paret för ett år sedan ,men nu när jag ringde Fiat så skulle de ha 825:-/st och Lokari tar 1350:- + frakt för sina.
Vilken är din leverantör? (kanske finns det någon annan som vet ett prisvärt alternativ?)
M.v.h. Ragnar690SC / Kenneth

Jag köpte den på Alvesta Bilservice - www.abs.se
Har kompletterat med lite extra ljudisolering, vet inte om det behövdes/hjälpte då jag inte har kört med billen mer än bara hem innan.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärm Fiat

Hej -geva-!
Jag har en likadan bil fick monterat som jag ser lika dana inner skärmar fram monterade vid ny köp, efter 3000 mil så blir karossen "skitig" vid Diesel locket & neråt!
Nu skulle jag villa "bredda" (sidled) inner skärmen så det liknar "Torotors inlägg Nr. 13" men utan fotstegen!
Mvh!
 
J

jibo01

Guest
Sv: Innerskärm Fiat

Hej har funnit bra innerskärmar till min Fiat Ducato -10
tillverkade av Klockerholm kostade 230 kr st exkl isoleringsmatta bitumen, den köpte jag på Biltema 3 mm kostade 169 kr för 4 st det gick åt en matta till varje skärm
Jag har monterat dessa och har en bildsida med förklaring som jag kan maila om det finns intresse


Ha en bra fortsättning på sommaren
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen