Eftersom jag är rätt misstänksam mot Ai's rekommendationer och även mot engelsmannens film kontra verkligheten.......
(Men absolut inte mot extremfallet att hoppa ombord på en båt med en inkopplad skarvsladd i handen)
.......så vill jag ändra lite på situationen för inkoppling på landbacken och husbil, och som inte finns en chans att jag eller troligen knappt någon annan skulle göra men ändå är samma sak.
Vi tänker oss ett hus ett garage och en altan bakom huset.
Du skall fixa några bräder på altanen bakom huset.
Du drar ut en skarvsladd på kanske 20m. eller mer från garaget till altanen bakom huset. Du har naturligtvis inte stoppat in sladdens kontakt i garagets väggkontakt.
Du har tre verktyg du tänker använda, en cirkelsåg, en borrmaskin och en skruvdragare (som alla går på 230V).
Du kopplar in cirkelsågen, vandrar bort till garaget sätter i kontakten i vägguttaget.
Tillbaka och sågar av tre brädbitar till reparationen.
Du går åter till garaget drar ur väggkontakten för att slippa hantera en lös strömförande honkontakt som inte är inkopplad till en maskin.
Tillbaka till altanen och drar ur kontakten till cirkelsågen och stoppar in kontakten till borrmaskinen.
Du återvänder till garaget för att koppla in kontakten i vägguttaget.
Tillbaka till altanen och borrar sex hål i brädbitarna.
Du återvänder igen till garaget (för att slippa hålla en strömförande honkontakt i handen) och drar ur kontakten från garagets väggkontakt igen.
Tillbaka till altanen och kopplar in skruvdragaren i stället för borrmaskinen.
Du återvänder till garaget för att stoppa kontakten i vägguttaget.
Åter till altanen och drar dit sex skruvar.
Du är klar och känner dej nöjd med dagens arbete, samtidigt som du känner dig väldigt trött på springet fram och tillbaka för att undvika att hålla en lös strömförande honkontakt i handen.
Du funderar på att skrota alla 230V maskiner och köpa nya med laddbara batterier som kommer att ligga så länge att de är döda nästa gång du vill använda dem.
Du funderar också på skillnaden mellan att hålla en strömförande hona i handen eller att stoppa en hane i garagets strömförande väggkontakt.
Du funderar på alternativen, som brytare med fjärrkontroll vid garaget och ev. en signalförstärkare halvvägs på äppleträdets stam, samtidigt som du utan att tänka och lite förstrött drar ur skruvdragarens kontakt och börjar vinda upp skarvsladden på din väg mot garaget.
Oturen är framme och all jä....... som jag skrev tidigare drabbar dig. Du snubblar på katten och stupar framåt med halva sladden uppvindad och den strömförande honkontakten i famnen.......
Du landar i en stor vattenpöl som en läckande trädgårdsslang långsamt har åstadkommit....... Om du har tur så finns det en jordfelsbrytare innan garagets väggkontakt..... om du har otur så får Ai rätt till slut

, och jag fel igen.
Sorry kunde inte låta bli.... M. mycket v. h. JANKRO.