• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget varmvatten....

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har inget varmvatten...och fattar inte varför....
Gasol finns det, alla kranar är öppna, spis o kyl fungerar.
Har en Aldepanna 3010. Skjutreglaget står i läge 2, längst upp, dvs endast varmvatten. Ställer jag den i läge 1 (i mitten) är det ju både värme och varmvatten, men det behövs ju inte nu på sommaren.
Finns det någon knapp eller kran nånstan som ska öppnas? Kan tillägga att varmvattnet har fungerat tidigare i vår, men då har vi haft den i läge 1, dvs värme och varmvatten. Har inte testat att ställa den i läge 1 nu, för det ska ju inte behövas.
Vi är just nu på E6 i höjd med Landskrona, på väg ner till Tyskland. Hoppas jag kan få tag på ett kontant surfkort till min Teliadongel nånstans i närheten av Heilegehafen i eftermiddag, så jag kan se svaren här i tråden ikväll, om något tips kan hjälpa oss.
Det var lite kyligt att duscha i morse måste jag erkänna...:wub:, hoppas på en varm dusch i kväll istället....:rolleyes:
/Annette
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inget varmvatten....

Du har husket å slå på gassoppvarmingen? En egen liten skyvebryter med en diod som lyser hvis det ikke fungerer (gassen avstengt!).
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Inget varmvatten....

Jag fick telefonsamtal från Ludde och dom stod nere i Hansapark och dom hade förväxlat gasoltuberna och vi uppstart så var det "bara" stänga av pannan och starta den igen så fungerade varmvattenberedaren igen .

Dom hade det bra och hon ville höra av sig att det hade löst sig .
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Inget varmvatten....

Japp, nu har vi Internet igen!
Tur att man har lagrat några mobilnummer till HBK-medlemmar!
Ja, det var ju bara att stänga av och sätta på reglaget för gasolväljaren igen, så funkade det....
Man är ju van vid Trumapannan, få lära sig Aldepannan nu!!

Allt funkar bra nu och vi är i Lubeck just nu, far vidare mer till Celle i morgon!

Tack Bengt-Åke för att du lade in inlägget!

//Annette
 
Toppen