• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ingen värme i kupén

• Startad av Startad av F.d. 8856
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 8856

Guest
Jag och frugan har köpt en gammal husbil Fiat Ducato -90
t diesel , men nu är det så att vi får ingen värme i kupén trots att motor tempen
är helt ok ( nålen står rakt upp)
fläkten blåser bara kallt.. Kylaren är bytt för ett tag sedan, kan den behöva luftas, i sådana fall hur gör man ..
Tacksamma för svar..

Sv: ingen värme i kupén

Ja, kan vara så enkelt som en luftbubbla eller ett kärvande spjäll/ventil.

Kör motorn varm och känn på returledningen från värmepaketet. Då får du kvittens på om du har cirkulation.

Lämpligaste punkten att lufta på i just din bil vet jag ej men returledningen från värmepaketet eller någon annan högt belägen punkt torde vara lämplig.

vänster sida vid friskluftintaget sitter en plastplugg som skuvar loss och luftar elementet:wink:

skall genast ut och varmköra får se om det funkar, jag har sett pluggen ialla fall, :spinny:

o

Om du inte får fram varmt vatten vid luftskruven. Följ slangarna från elementet bakom hanskfacket sitter kranen axlen kan ha släpp från centrum går att vrida en mejsel.
g

Tillbaka
Toppen