• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingår din FIAT i en kampanj?

Status
Stängd för vidare inlägg.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej Montreal.
Godmorgon Yxskaft!
Uppgav inte du nummer & namn till säljfirman?
Under garanti tiden är det väl en självklar sak att säljarfirman hör av sej!
Mvh.


Jag undrar hur de skall få tag i oss ägare, bilarna är ju inte nödvändigtvis registrerade som Fiat? Egentligen är väl detta husbilstillverkarens uppgift?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej MarTom
Jag hade efter din "väckning " Recqalls" 5517 "efterdragning" av bultar i växelådan!
Vadå efterdragning, liggerbultarna i bonn på lådan eller ligger dom på hasskyddet undermotorn?
Man kan undra då det rycker vid start både fram & back!
Tack än en gång " MarTom"
Mvh.




Tack själv för ditt påpekande rörande administrationen av recalls. Nästan alltid har jag ståt t på FIAT:s sida i olika spörsmål och ibland blivit utsatt för fri eldgivning p.g.a detta. När det gäller recalls så är jag definitiv ingen vapendragare åt FIAT. Varför ska vi hålla reda på detta? Jag fick en utmärkt jämförelse med ett annat bilmärke när vår "andrabil" var inne på sevice. En 16 år gammal SAAB 900! På den låg det ett recall som då gjordes gratis utan att jag behövde lyfta ett finger för detta!!
FIAT:s återförsäljare kan ju börja med att informera oss när vi beställer sevice: " I samband med servicen så finns det 8 recalls på din bil. Givetvis åtgärdar vi detta gratis"

De enda som krävs är ju att de använder samma källa för recalls som kunderna gör !! :D
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej Montreal.
Godmorgon Yxskaft!
Uppgav inte du nummer & namn till säljfirman?
Under garanti tiden är det väl en självklar sak att säljarfirman hör av sej!
Mvh.
hej, vilket trevligt uttryckssätt du har? :confused:

Men diskussionen gällde ju inte mej privat, utan varför inte recalls inte når vissa köpare
av bilar, det här fallet Fiat men det kan ju gälla alla märken, men Fiat är ju i särklass störst.
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Tusen tack för tipset. Kände vi ej alls till. Vi har en Rapido 7066 från 2006. Sommaren efter att den levererades fick vi akut problem med turbon då vi var i Frankrike. Man hade tappat en skruv då bilen byggdes och struntat ta upp den. Den for sedan ner i vår turbo och spärrade den. Naturligtvis var det på en söndag. Historien om hur vi fick hjälp är lång men allt löste sig till sist.
Arne och Elvy
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Vi måste skriva ännu en gång. Tur att det finns observanta människor. Vi fick besked att vi skulle kontakta verkstad. Fick där veta att en värmesköld skall sättas upp mellan motor och chassi vid torpeden.
Underbart att Fiat har skärpt sig men vi undrar bara hur många som missar detta som inte är medlemmar här. Ha en fin helg alla.
Arne och Elvy
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej MarTom!
Tack än en gång för din "Väckning"!
Jo jag lovade att skriva om det stämde med " Recqalls 5517 ", jo inte bara det utan utan gummi motor upphängningarna bytades till en "mjukare" variant, då jag påtalade att det small till vid start (så jag trodde skitet skulle gå i sönder) vid lite kallare väderlek !
+ en del annat som att kylvatten försvinner!!! te.x.
Lite uppgraderingar på befintliga saker här & var farthållare bl.a.
Att Fiats Automat skall växlar ner (2) två steg helt plötsligt i ett litet motlut (inte alltid) Så att varvtalsnålen nästan går på rött, den förstod jag inte riktigt, när servicekillen förklarade.
Jag lämnade in bilen bara för garanti åtgärder hos (återförsäljare i Norra Skåne) Bengt i Örkeljunga, person servicen var helt ok & att jag fick diverse papper på vad som var gjort ( det fick jag inte första gången vid garanti jobb) kan det ha att göra med att Danskarna är generalagent här uppe nu mera!
Nu återstår bara att vi som konsumenter blir upplysta om där felar våra fordon något i god tid innan där händer något allvarligt allra helst under garantitiden.
Mvh.










Hej MarTom
Jag hade efter din "väckning " Recqalls" 5517 "efterdragning" av bultar i växelådan!
Vadå efterdragning, liggerbultarna i bonn på lådan eller ligger dom på hasskyddet undermotorn?
Man kan undra då det rycker vid start både fram & back!
Tack än en gång " MarTom"
Mvh.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej MarTom!
Hämtade bilen efter utförda " recalls" i går den 7/3-11 nu idag på kvällen när jag kollar så står där fortfarande att bilen behöver kollas saknar dom datorer eller går det med häst & vagn, man kan undra om där har uppdagats nya problem för "dom"?
Mvh.



Frågan är verkligen befogad eftersom många fortfarande inte hörsammat en kampanj som gäller den egna bilen. Kontrollera din FIAT via denna länken! www.fiatcamper.com/check.php

Normalt ska det se ut så här:
Din husbil är OK!

Fiat Professional önskar dig trevlig resa.




Tyvärr är det många som får detta meddelande:

Varning!

Vi ber dig att snarats kontakta en Fiat Camper Assistance-verkstad: en kampanj för återkallelse som gäller din Ducato husbil pågår.
Ingreppet är helt gratis.
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Fick detta mejl ( se nedan) idag från Fiat, tydligen nått med växellådan. Husbilen vi har är en 2011 års modell med 3,0L 160 Hk motor.

KONTROLL AV CHASSI

Hej. Du får detta meddelande eftersom den här e-postadressen har använts vid registreringen till Fiat Campers Premium Area.
Viktigt: kontroll pågår
Vi ber dig kontakta Fiat Camper Assistance-verkstaden eftesom det finns kontroller som vi vill utföra ppå ditt fordon. Observera att kontrollen inte är säkerhetsrelaterad och kommer att utföras utan kostnad.
För ytterligare information, ring gratisnumret: + 800.34281111
. Chassi: 01807124
Modell: 250
Gällande komponent:
  • VÄXELLÅDA
Tack för att du använt dig av våra tjänster. Tveka inte att ta kontakt med oss vid behov av tydligare information.

OBS:
Detta e-postmeddelande har genererats automatiskt från webbplatsen http://www.fiatcamper.com
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej! ska till bossings i linköping 30/3 för att montera innerskärmar på våran ny hb
och då finns det en recall även på våran och det gäller efter dragning av bultar mellan motor och låda.
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: Ingår din FIAT i en kampanj?

Hej Stanton!
Vad har du fått för pris på montering av innerskärmar? Har haft funderingar på att även vi skulle göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen