• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbyggd DVD

ellerto

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Gotland
HBK-Nr
3031
Medlemskap
2024
Har planer på att köpa 12 volts TV med inbyggd Digitalbox och DVD.
Finns dom som säger att den inbyggda DVD i dom flesta LCD/Plasma
apparaterna är dåliga. På grund av att DVD är inbyggd stående.
Är det någon som har haft problem??
Synpunkter?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Inbyggd DVD

Vi har också en Denver TV med digitalbox och (stående) DVD. Vi har bara använt den för att titta på DVD och det fungerar alldeles utmärkt. Digitalboxen vet jag däremot inget om.

Jag vet dock att Hjulnissarna (HBK 1025) har en liknande och där fungerade digitalboxen över förväntan enligt dom. Inga problem med DVD heller efter vad jag hört.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Inbyggd DVD

Vi har en Andersson (netonnet) som funkar alldeles utmärkt. Gäller dvd. Lite bekymmer har vi med ca-modulen. Kommer att ta med oss digitalboxen.

ha det...................:music-icon:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Inbyggd DVD

Har en dm tech 17 verkar som den börjar få lite problem med att läsa filmer trots få användartimmar gäller även filmer som körs första gången alltså brand nya,är lite jobbigt
när man tittat på filmen en timme å sen börjar om (stående dvd om det gör nån skillnad)
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Inbyggd DVD

Vi har en Denver med inbyggd DVD där DVD-spelaren har slutat att fungera. DVD-spelaren har använts en del under färd och jag kan tänka mig att detta kanske inte har varit helt nyttigt.

/Lasse
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Inbyggd DVD

Jag har haft en Denver med inbyggd DVD men den drog förmycket ström. Tänk även på att Tvn som hänger på väggen och dinglar fungerar bättre med mindre vikt. Ett skäl för att ha separat DVD.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Inbyggd DVD

Hej
Köpte en LAVA 22" widescreen med inbyggd DVD,kortläsare för kamerabilder,usbingång för kortläsare med alla typer av digitalminnen.
Digital Tv-mottagare, även analog.Tar även Boxerkort. Mycket anslutningar från dator och för ljud.
Kan köras på 220 volt med adapter, men vi kör den direkt på 12 volt uttag.
Strömförbrukningen är måttlig eftersom man inte behöver extra digitalbox.
Kostade ungefär 5500:- men DVD-spelare kostar c:a 900:- och digitalbox kanske lika om man ska ha för Boxerkort. En skärm som man visar digitalkort från kameraminnet kostar också nära tusenlappen.
Tyckte att vi fick mycket för pengarna och att ha allt inbyggt i samma låda gör att man slipper massor med kablar och fjärrkontroller.
MEN pajar någon del så får man antingen vara utan eller lämna Tv och allt till reparation.
LAVA har även 19" med samma grejor i och billigare. Köpte den på Expert i Länna köpcenter söder om STHLM. Glöm inte ditt MedMera kort om du köper där.
hälsar Barbro och Gert
 
Toppen