• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Impotera en HB

Det nya skattesystemet gäller husbilar av årsmodell 2018 (eller senare) som blir skattepliktiga (d.v.s. registreras på brukare) i Sverige från och med 1 juli i år.

Av annonsen framgår inte vilken årsmodell det är på bilen (endast att den registrerades i mars i år), varför frågan om skatt ej går att besvara.

Övriga avgifter i samband med införseln är oförändrade.

Tänk på att bilen är så ny (yngre än 6 månader / mindre än 600 mil) att du kommer att få betala svensk moms på den. (Fast i gengäld får du ju köpa den utan tysk moms...)

Pålle

Hej-
Tack Pålle för dessa upplysningar, kan du förklara mera om dessa skatter i Sverige ( registreras på brukare ) .
Jag tror att HB är från 2018 , skiljer avgifter mellan tex 2016-2018 ?
Om avgifter i Tyskland kan jag, men dessa i Sverige är för mig okända. tex vad blir det för vägskatt ?

Tacksam för alla möjliga upplysningar.

Mvh

Vill veta allt framförallt,om frågade modellen av HB (ML-1 580 ) negativa sidor om bodelen och även om själva drivlinan .
Någon som har liknande modellen, och kan uttala sig om den ?

Mvh

Tillbaka
Toppen