• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Importera fabriksny husbil söker erfarenheter

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2026
Planera finns på att ta hem en fabriksny bil,från Tyskland ,ni som gjort detta erfarenheter? Moms har säljaren behållit beloppet till ni registrerat in den, eller någon som lyckats köpa momsfritt? Helförsäkring hemresa hur löser man det kostnad? Finns säkert fler frågor

Planera finns på att ta hem en fabriksny bil,från Tyskland ,ni som gjort detta erfarenheter? Moms har säljaren behållit beloppet till ni registrerat in den, eller någon som lyckats köpa momsfritt? Helförsäkring hemresa hur löser man det kostnad? Finns säkert fler frågor
Motorhome adventure micke o carro på you tube har nyligen importerat en ny frankia , där kanske du kan få tips

importerade en ny hymer 2022 från hymer i Flensburg svensktalande Ring Ronny tel +4946089729911

Tack ,men jag söker praktiska erfarenheter av er som gjort import, bilen enligt min spec. hittar jag nog hos någon återförsäljare i Tyskland

Firman som hjälpte Micke o Carro finns här under förmåner-Service-importbil i Lund
Jag har varit kontakt med dom,inga problem dom tar hem och ordnar registrering osv.
Men får inga mer exakt uppgifter om moms försäkring,annat än att det går att lösa

Hej Olof G:
Bara bra erfarenheter efter 3 köp av nya husbilar. Moms tysk har varit borttagen när jag betalade husbilen , försäkring tillfällig för transporten hem via Folksam sen anmäl till skatteverket för betalning av svensk moms. Beställ reg.besiktning så fort du har kvittot och pappren på bilen.
Kolla med handlaren om han kan reg.bes husbilen så du kan köra hem den på firmans skyltar , kolla så den är helförsäkrad i så fall.
Har du fler frrågor kan du ringa mej
Stellplatz

Hej Olof G:
Bara bra erfarenheter efter 3 köp av nya husbilar. Moms tysk har varit borttagen när jag betalade husbilen , försäkring tillfällig för transporten hem via Folksam sen anmäl till skatteverket för betalning av svensk moms. Beställ reg.besiktning så fort du har kvittot och pappren på bilen.
Kolla med handlaren om han kan reg.bes husbilen så du kan köra hem den på firmans skyltar , kolla så den är helförsäkrad i så fall.
Har du fler frrågor kan du ringa mej
Stellplatz
Tack

Tillbaka
Toppen