• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Imma i sidofönstren

gorana

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Är det någon som har råkat ut för att det blir imma i isolerfönstren på Hymer 778 eller någon annan modell som också har isolerade sidofönster?
Det blir imma då solen ligger på annars så ser man det ej.
Det gäller givetvis glassidofönstren fram.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Imma i sidofönstren

peppar peppar inte än, men rent spontant känns det som isolerglaset råkat ut för en "punktering", det borde väl vara vacum i glaset :confused:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi ha fått det på rutan i förardörren och den skall jag plocka ur och lämna till Göran Hellman så skulle han plocka isär dubbelrutan för att fixa detta så gott det går.

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2025

Har också råkat ut för det på våran Concorde Credo. Jag har sett fenomenet på flera Carthago och Concord bilar också. Vi reklamerade det och fick fönstren utbytta på garantin för snart ett år sen.

Lennart

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Disse rutene leveres av et par produsenter i Tyskland, og fra tid til annen dukker det opp hele partier med problemer. Prøv først om du kan få byttet på garanti, går ikke det så er det noe billigere å få en glassmester til å pakke om isolerglasset enn å kjøpe nytt. Men for at ompakking skal bli bra så er det viktig at glasset ikke er blitt oksidert - melkefarget. Dette vil etterlate merker selv om de klarer å polere det bort.

For N+B Flair var det spesiellt mye problemer de par første årgangene med skrå sideruter (2000-2003) før glassprodusentene fant ut av hvordan den ruten skulle behandles.

Gert och Margareta

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2025

Har samma problem på min Hymer 698 men har reklamerat detta till Humer Center i Göteborg som lovat åtgärd detta på garantin.
Gerty

Janoeva

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
3000
Medlemskap
2025

Vi hade samma problem med vår Rapido efter 2 år bytes på garantin

gorana

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023

Tack alla för svaren, då vet jag att det ej är ett problem bara för mig utan detta ej är ovanligt.
Ska ta detta med Hymer.

Toppen