• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Imma i backameran

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Har fått imma i min backkamera finns det något man kan göra eller är det bara byta är monterad från fabriken fabrikat Ohian
Kameran borde väl klara en kraftig regnskur ?
Har garanti på bilen men vill ha lite tips
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Imma i backameran

Självklart måste en kamera som skall sitta utanpå bilen i allt slags väder vara vattentät. Om det kommit in fukt i den så är det sannolikt att den snart dör för dig. Dags att reklamera alltså.
Fukt i displayen har jag hört om, men aldrig tidigare fukt i kameran. Hur yttrar sig bekymret? Suddig bild, som vid vatten på kameralinsen?

aake
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Imma i backameran

Hade samma problem på en nästan sprillans Burstner, det hade oxiderat runt linsen, färgen lossnade och fukt kröp inanför linsen, usel konstruktion eller måndagsexemplar.

Garantijobb blev det.
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Imma i backameran

Självklart måste en kamera som skall sitta utanpå bilen i allt slags väder vara vattentät. Om det kommit in fukt i den så är det sannolikt att den snart dör för dig. Dags att reklamera alltså.
Fukt i displayen har jag hört om, men aldrig tidigare fukt i kameran. Hur yttrar sig bekymret? Suddig bild, som vid vatten på kameralinsen?

aake
Ja suddig bild imma
,fast dom sista dagarna med varmt väder har bilden blivit bättre är nog reklamation på kameran
 
Toppen