• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IGOPrimo

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGOPrimo

iGO som hittills är den bästa navigatorn funkar på alla iPhone och de iPad som har GPS, dvs alla iPad som har plats för simkort.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fungerar perfekt även utan simkort som i min iPad mini.
Har lagt undan min TomTom och Garmin!

Om iPad inte har plats för simkort måste man koppla till en extern GPS, i annat fall mäter den koordinater med en differens på flera hundra meter.

Naturligtvis behöver man inte sätta in simkortet för att GPS skall fungera bara det finns plats för det.

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Om iPad inte har plats för simkort måste man koppla till en extern GPS, i annat fall mäter den koordinater med en differens på flera hundra meter.

Naturligtvis behöver man inte sätta in simkortet för att GPS skall fungera bara det finns plats för det.
Jag är helt novis på detta men fick bra hjälp av dig och starta upp den men i min iPad finns inte plats för simkort och jag har ingen extern GPS! Fråga mig inte hur den fungerar.
Den går inte att öppna, jag har bara en knapp för på- och avslag, ett litet hål som jag inte vet vad det är och två ljudknappar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag är helt novis på detta men fick bra hjälp av dig och starta upp den men i min iPad finns inte plats för simkort och jag har ingen extern GPS! Fråga mig inte hur den fungerar.
Den går inte att öppna, jag har bara en knapp för på- och avslag, ett litet hål som jag inte vet vad det är och två ljudknappar.

Hålet på ovansidan är uttag för hörlurar!
Frågan är om du har ett ännu mindre hål nedtill på höger sida, i så fall är detta platsen för simkortet. Ett gem kan öppna facket!

Om det är WiFi-versionen du har går den inte att navigera med.

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Hålet på ovansidan är uttag för hörlurar!
Frågan är om du har ett ännu mindre hål nedtill på höger sida, i så fall är detta platsen för simkortet. Ett gem kan öppna facket!

Om det är WiFi-versionen du har går den inte att navigera med.

Mycket riktigt så sitter det en liten lucka där MEN där kortet ska sitta är det tomt??? Skit samma - den fungerar i alla fall!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Mycket riktigt så sitter det en liten lucka där MEN där kortet ska sitta är det tomt??? Skit samma - den fungerar i alla fall!

Ja, då funkar den med iGO navigering och du kan koppla upp dig med simkort som har dataabonnemang både på hemmaplan och utrikes.

Peking

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2027

Knarrevik......Det tog ett tag att innan jag upptäckte att man var tvungen att gå in på chopen och ladda ner norden samt england och irland mm....

Toppen