• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu har jag Europa nedladdat, och det saknas Skandinavien och Spanien. Hur gör jag nu? Snälla!:swoon:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Öppna programmet och klicka på varukorgen. Nu får du fram listan på vad du kan ladda ner. Längst ner så finns dina kartor. Kan vara att du får frågan "köp" men klicka ändå för du har redan betalat.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack, snälla Håkan för att Du har fått mig att gå rätt väg för att få ner det rätta. Nu fungerar allt som det ska.:wub::D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Eftersom jag ofta får telefonsamtal från HBK:are som undrar om det kostar att komplettera med den spanska och de nordiska kartorna, refererar jag till vad iGO skriver själva.

"Please remember that due to size limitations in iGO Europe application, the Maps of Iberia, Nordics and Ukraine are now obtainable from the Shop as free items. You can download them after this update.
Apple has set a limit of 2 GB for applications, therefore we had to exclude some items from the app and move them into the inApp shop as Free items.
Please download those items through the facelifted inApp Shop."


Detta överensstämmer med det som Håkan J tidigare har skrivit.
Det kommer alltså inte någon ny version som innehåller dessa kartor, man måste ladda ned dem själv i appen, gratis!
Jag har Western Europe-versionen som ju inte överstiger 2 GB och därför inte har dessa nedladdningsproblem.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Laddade ner uppdateringen på IGO. Innan kunde den släckas kanske en gång i timmen, detta problem skulle ju nu vara fixat. Nu har det blivit ännu värre, kanske en gång var tionde minut. Något tips på detta.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej.
Jag har Ipad 2 med Nyaste versionen av Igo Primo Europe. Jag har inga sådana problem alls. Har du uppdaterat IOS så det är senaste versionen?

Tips jag har köpt en 3G gateway som delar ut WIFI i husbilen. Med ett abonnemang från TeliaSonera för 17,90€ får jag 3g i Norden + Baltikum utan extra kostnader. Så nu har jag internet till telefoner datorer och ipad på ett enda abonnemang, funkar kanon. Bara ett minus, det borde vara hela EU ;-)
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har just läst igenom gamla inlägg i den här tråden, några av er hade problem med att Igo valde små vägar mm. Igo gar flera rutt alternativ.

SNABB som oftast väljer en större snabbare väg trots att den kan vara längre. Är inställningen för den som vill åka på de största och bästa vägarna.

GRÖN ska ge den miljövänligaste alternativet. Vet inte hur den funkar.

KORT väljer den kortaste vägen och har man inte kryssat ut grusvägar så kommer man få åka på kostigar ibland.

LÄTT är alternativet för oss med större fordon. Den väljer enklaste vägen till målet. Man kan få köra lite längre för att undvika en massa avtag och korsningar.

Så mitt tips sätt Ruttinställningar -> ruttplaneringsmedod till Lätt
Kryssa ur rutan för Oasfalt. vägar. Finns inget alternativ så får man åka på grusvägar ändå men man får en varning.

Finns dock en nackdel. kartan innehåller felaktigheter och på mångaplatser får man åka en omväg för att vissa stäckor är felaktigt angivna som grusväg. Har hittat flera motorvägar med 100 meter grus väg mitt i allt enligt Navtec som levererar kartorna till Garmin och Igo.
 
F

F.d. 53284

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Laddade ner uppdateringen på IGO. Innan kunde den släckas kanske en gång i timmen, detta problem skulle ju nu vara fixat. Nu har det blivit ännu värre, kanske en gång var tionde minut. Något tips på detta.

Jag har samma problem med min Ipad nr 1.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har också 1:an (Så är det när man ska vara först)
 
F

F.d. 24356

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ciao

Har köpt en Macrom 2DIN multimedia med navigering och GPS system från iGO. Maskinen finns här:

M-DVD5562R

och versionen på iGO som jag fick levererad är M-NV11I62FEU via ett litet microkort som sitter uppe i högra hörnet på radion.

Allt fungerar alldeles utmärkt ser ut precis som iGO jag kör också på iPhone men med lite större skärm.

Men hur uppdaterar jag kartor och köper till extrafunktioner, gissar att jag behöver ta ur kortet ansluta det till datorn och uppdatera vi datorn men jag har inte fått det att fungera ?

Har hittat denna sida som verkar vara den man skall börja på !

https://www.naviextras.com/shop/portal
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Yes, har originalladdare för 12V cigg, den vita.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej, vi har en svart usb-laddare som sitter i cigarrettuttaget. Den är för alla apple original phoner och paddor. Vi hade problem när vi var i norra Bosnien, då gick sidan ner. Vet inte hur signalerna fungerar där, men det fungerade dåligt.
När jag hade laddat ner ver,6. Så hade vi inte problem längre:wink:. Nu går den som en bra klocka igen.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det någon som vet hur jag byter O för east mot V för west vid inlägg av koordinater? Om jag gör sökning på ort och sedan kollar koordinaterna så har den rätt angivelse V.

Tacksam för hjälp.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi förstår inte vad ni menar.Det finns ju bara N och O på navigatorn.
Mvh Wilma
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

GPS:en är borta, även Platstjänster i inställningar är borta, vad beror detta på ?
 
Toppen