Bäckis1843
HBK Medlem
Fel på nya husbilen.
Kom ut i bilen för att kolla statusen på litiumbatteriet med en ny app.
När jag blickar framåt ser jag en, typ, varningslampa som blinkar på stereon (aldrig sett förut).
Så jag provar och starta bilen men den är stendöd. Batteriet är slut, tror jag.
Letar rätt på "uttaget" för startkablar i motorutrymmet och mäter spänningen (12,0V - inte helt tomt men tillräckligt dåligt för att inte starta bilen).
Kör fram en annan bil och kopplar startkablar och HB startar (som tur är).
Den får gå några minuter medan jag flyttar tillbaka andra bilen.
Mäter spänningen igen och generatorn laddar med 14,2V så det funkar.
Stänger av och mäter efter 5min igen, 12,3V.
Lägger på batteriladdaren igen över natten.
Hoppas jag inte dödat batteriet, måste glömt radion på vilket är lätt hänt.
Idag ska jag försöka få till en kabel mellan solcellsregulatorn och startbatteriet så jag kan få lite underhållsladdning....
Kom ut i bilen för att kolla statusen på litiumbatteriet med en ny app.
När jag blickar framåt ser jag en, typ, varningslampa som blinkar på stereon (aldrig sett förut).
Så jag provar och starta bilen men den är stendöd. Batteriet är slut, tror jag.
Letar rätt på "uttaget" för startkablar i motorutrymmet och mäter spänningen (12,0V - inte helt tomt men tillräckligt dåligt för att inte starta bilen).
Kör fram en annan bil och kopplar startkablar och HB startar (som tur är).
Den får gå några minuter medan jag flyttar tillbaka andra bilen.
Mäter spänningen igen och generatorn laddar med 14,2V så det funkar.
Stänger av och mäter efter 5min igen, 12,3V.
Lägger på batteriladdaren igen över natten.
Hoppas jag inte dödat batteriet, måste glömt radion på vilket är lätt hänt.
Idag ska jag försöka få till en kabel mellan solcellsregulatorn och startbatteriet så jag kan få lite underhållsladdning....