• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IE10+windows 7

F

F.d. 2577

Guest
Sv: IE10+windows 7

Enl Pc för alla´s senaste nummer är Chrome snabbare än IE 10.
Leffe

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Jag kör IE 10 som standard sedan en tid tillbaka och det fungerar i stort sett bra.
Anledningen till att jag inte använder Chrome eller Firefox som standard är att jag kör så många applikatoner som INTE stöds av dessa. Dettta beror kanske på att de är kasst gjorda men det kan jag inte påverka.

Erik

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Är man ute efter en snabb browser så finns Maxthon browser...outstanding i det fallet.

Skulle vilja tolka tester som gjorts mellan Chrome och IE10... att nu är det upp till användaren att använda vilken som som helst av dem.. olika tester har gjorts och de utfaller olika beroende vem som har gjort dem...testa gärna HTML5 som kommer vara det viktiga scriptspråket inom närmaste tiden. The HTML5 test - How well does your browser support HTML5?

Bosse

F

F.d. 4220

Guest

Håller med om att vinnaren av olika tester är oftast den som betalt för testet ifråga... Inte så att de som testar fuskar med resultatet, snarare att de som betalar för testet vill testa saker som de vet att den egna browsern är bra på.

För övrigt så är väl Maxton fortfarande bara en IE-variant?

På jobbet använder jag tre webbläsare, beroende på uppgift. Chrome är huvudbrowsern, IE har jag för Scarepoint (ursäkta; Sharepoint) och Firefox för andra specialsiter. IE har för mycket storebrorsfasoner för att jag skall gilla den...

//Stefan

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

För övrigt så är väl Maxton fortfarande bara en IE-variant?

Maxthon cloud browser är inte bara en IE-variant den är den browser som stöder HTML5 bäst av alla browsers.

Och vad är det som är så bra med det ?
Jo, HTML5 som är en webbstandard från World Wide Web Consortium (W3C)... och som inkluderar nya tekniker för video, ljud, grafik och webbapplikationer...

HTML5 testet - Hur väl stöder din webbläsare HTML5 ?
The HTML5 test - How well does your browser support HTML5?

Bosse

Toppen