• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

idag fyller min kyl o frys 20 ar.

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Ett dometic Rm 2652. Med kyl o frys som fortfarande fungerare over forvantningar. vi hade 37 grader ute i Tisdags, da gick den upp till -18 i frysen +7 i kylen.. I dag ar det svalare har i France. Tankte byta kylpasta, men vantar ett tag till tror jag, inga flaktar bakom, bara vanlig gasol o eldrift.. Enda service jag gjort pa denna kyl var nar varmelementet rasade for ett par ar sedan, kopte ett nytt och bytte. sedan dess har det bara fungerat :)

Bilagor

• fridge.jpg
    fridge.jpg
    68 KB · Visningar: 18

Roysan

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Och mitt är över 30 år, Electrolux RM4361 M
Enda åtgärd är byte av gasröret, och uppputsning av brännaren, men det var för 10 år sen.
Går klockrent, blir kallt som ett isbjörnsarsele.
Aldrig ngt byte av kylpasta?????
Kyler utmärkt på 12 V.
Inga kretskort, ingen display, ingen konstig automatik, bara en knapp för resp driftkälla.

Roysan

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Herregud
bara 30 år... knappt inkörd... har knappast nått ner till de riktigt låga temperaturerna ännu.... vänta några år till så ska du få se.

Senast ändrad:

Roysan

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Jag räknar med att kylen kommer att bli 50 år.
Möjligen att något förbud mot något som ingår i dess konstruktion kommer att bli förbjudet innan dess.
Nej den blir inte kallare med åren utan håller konstant funktion.
Dvs "lagom" kallt i alla år.

Roysan

Vittåker

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
41627
Medlemskap
2025
Dometic RM 4231, 37 år... förmodligen aldrig rört eftersom det var helt oårkomligt tills jag gjorde en servicelucka. Möjligt att nån av de tidigare 18 ägarna dragit fram det och servat. Kyler bra men man får starta det dan innan man ska åka. Finns en originalfläkt bakom skåper eftersom det övre luftuttaget sitter inuti bilen, ska väl förbättra ventilationen. (och blåsa in lite avgaser till mig)

Toppen