• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Icke betalvägar genom Österrike !

Nej, betalde vid IT-SLO gränsen innan infarten och den gällde för en månad om jag minns rätt. Tror att jag fick ett kvitto med streckkoder. Men självklart, om GO-boxen debiterades även i SLO (köpte den dock omedelbart innan infarten till A) så "visste ju inte Go" att jag hade betalat för SLO redan.
Det är separata box för Österrike och Slovenien,går inte att köra samma tyvärr.
Visst är det ett väldigt långt kvitto med mycket text, så jag förstår att det inte är helt enkelt ,dessutom måste man försäkra sig om att bilen Euroklassning går in, annars måste man kontakta Asfignag.
Jag kör med Öresund Pay fungerar bra i Österrike.

Nej, betalde vid IT-SLO gränsen innan infarten och den gällde för en månad om jag minns rätt. Tror att jag fick ett kvitto med streckkoder. Men självklart, om GO-boxen debiterades även i SLO (köpte den dock omedelbart innan infarten till A) så "visste ju inte Go" att jag hade betalat för SLO redan.
Jag tror att du rör ihop allting, har du löst avgift för en vecka i SLO så väger du mindre en 3.5 ton, du ska ha en DarsGo om du har GoBox för Österike och GoBox kan inte bli debiterad i SLO.

Jag tror att du rör ihop allting, har du löst avgift för en vecka i SLO så väger du mindre en 3.5 ton, du ska ha en DarsGo om du har GoBox för Österike och GoBox kan inte bli debiterad i SLO.
IvoKV har en bil över 3.5ton och skall ha box/bizz i båda länderna, att försäljningställen inte har koll på detta är inte ovanligt, har träffat flera med tunga bilar som kör med vinjett/klistermärken, fråga har frågat hur dom vågar fuska, med tanke på straffavgiften, alla har svarat att det var den vi fick vid gränsen personalen sa att vi skulle ha den.
Det gäller att ha koll själv på vad som gäller, box/bizz, freeflow med internet betalning,mm, finns alldelse för många varianter i EU

Tillbaka
Toppen