• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ICE.Net

F

F.d. 2069

Guest
Hej!
Jag sitter just nu uppkopplad i Smögen, och jag kan berätta att mitt Ice.net abbonemang fungerar kanon
Jag har tidigare använt det i Härjedalen och i Nordnorge och det har inte svikit mig en endaste gång....
 
H

hianders

Guest
Sv: ICE.Net

Hej!

Har sedan ett par veckor ICE mobilt bredband och kan bara konstatera det slår allt.
Det är det gamla NMT-sytemet (450 MHz) som uppgraderats till 3GTurbo. Otroligt bra täckning dessutom ingår NORGE, DANMARK och POLEN i abonnemanget. Brukar stå vid hamnen i Smedjebacken i vecksluten och där visar TPtest 2,5 MB ner och 1,3 MB upp detta 8-10 snabbare än min tidigare levrantör. Halva den hastigheten när vi stå i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde där dom flesta mobiltelefonerna visar "Endast Nödsamtal". 279:- kostar det per månad och jag betalade 495 :- för 3GWlan-modemet för 18 mån bindningstid. http://www.ice.net

Hasse A
 
F

F.d. 2069

Guest
Sv: ICE.Net

Jag betalar bara 199kr/månad för mitt abbonemang från ice.net
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest
Sv: ICE.Net

Har använt ice.net i 10 mån utan problem. Under vår tur i sommar Norge upp till Narvik över till Kiruna vidare till Haparanda i finland estland lettland litaun ingen kontakt men i polen full kontakt samma i danmark bra saker
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: ICE.Net

Har använt ice.net i 10 mån utan problem. Under vår tur i sommar Norge upp till Narvik över till Kiruna vidare till Haparanda i finland estland lettland litaun ingen kontakt men i polen full kontakt samma i danmark bra saker
Bra saker?
Finns någon jämförelse mellan Teila o Ice net i norra Skandinavien?
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: ICE.Net

ice är ju det gamla 450 systemet det fungerade ju på nästan alla platser i skandinaven telia går ju bara i sverige
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: ICE.Net

Hej.

Det avgörande för mig när jag valde mellan Telia och Ice var modemet. I Telias modem kan man sätta i ett simkort från vilket land som helst i Europa. Det funkar inte i Ice-modemet enligt Ice.

Ska man bara röra sig i Sverige, Danmark och Norge (Polen håller på att byggas ut) så är nog Ice riktigt bra. Inte så snabbt som Turbo 3G (som bara finns i städerna) men överlag nog snabbare om man tittar på hela landet. Det verkar som Ice har den bästa täckningen av alla i Sverige.

/Knausen
 

Preben

HBK Medlem
Inlägg
1.081
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: ICE.Net

Hej nu har jag byt till telia och det fungerer, innan hadde jag telenor och det funger inte, dårlig service har dom,
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: ICE.Net

Hej,
Vi har haft ice.net i sommar. Hade lite olika status på uppkopplingrn från nästan noll till mycket bra. Köpte därför en extern antenn med inbyggt jordplan. Enkelt sätter vi upp den på taket genom takluckan på husbilen och har nu en uppkoppling, som vi är helt nöjda med.
MVH Mona-Lisa och Owe
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: ICE.Net

Hej,

Antennen finns inte hos ice.net. Dom har bara antenner, vad vi förstår, som kräver jordplan i bilen...plåt således. Har köpt den genom en firma som kan antenner i Uppsala. Lite dyr, men värt det.

Mona-Lisa och Owe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ICE.Net

Tidligere i sommer hadde ice.net i Sverige en maritim antenne med jordplan.
Selv utnytter jeg at taket på en Flair er jordet selv om det er aluminium, har limt en lakkert stålplate på taket og benytter en magnetfotantenne - fungerer bra.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: ICE.Net

Hej,

Helt rätt att detta är ett alternativ. Då vår husbil har ett tak av icke metall, tyckte vi vårt val gjorde minst ingrepp på bilen. Ville inte fästa en metallplatta på taket och jorda den. Dessutom bygger vår lösning inte på bilens höjd vid färd! Tar ju inte lång tid att putta upp antennen eller ta ner den.

MVH Mona-Lisa och Owe
 
Toppen