• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ice Cream Sandwich til Galaxy S2

F

F.d. 25168

Guest
Hej

Så kan jeres Galaxy S2 opgraderes til ICS 4.03 :applaus:via KIES, och fremover sker uppdateringer over the air ( OTA )

Opdaterede i morges, gik uten problemer, och den körer rigtigt bra med ICS

Ice Cream Sandwich Galaxy S2.jpg

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ice Cream Sandwich til Galaxy S2

Problemet med Android är att de flesta tillverkare har sina egna tillägg vilket gör att vissa får vänta månadsvis och de flesta aldrig kommer att uppdateras eftersom tillverkarna hellre säljer nya telefoner.

Jag fick en uppdatering med min HTC, sedan var det stopp.

F

F.d. 25168

Guest

Hey Knarrevik

Tyckar du er en liten gnällspike :)

Nej, jag körer inta Iphone / Ipad, så lad mej väre glad for det jag har, det körer jo uten problemer :)

När du har lavet sammenligninger her i forum, er det imellem aijphone och billige udgaver af android !!!!!!

Köb / lån en Android topmodel med ICS och sammenlign, der vil du se at skillnaden inta er så stor, som du agiterer for igen och igen.

Selv diverse mobileksperter er overbeviste, vet inta hvorfor du derfor skal väre negativ for alt der inta er Aple, 100Mb mobil bredband eller navigation på mobil !!!

Jag er glad for mine produkter der körer rigtigt bra ( galaxy s2, net1 r-90, garmin navigator )

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Hej

Så kan jeres Galaxy S2 opgraderes til ICS 4.03 :applaus:via KIES, och fremover sker uppdateringer over the air ( OTA )

Opdaterede i morges, gik uten problemer, och den körer rigtigt bra med ICS

Skulle du vilja vara snäll o förklara hur man gör?
Måste man gå via datorn eller?

Fru Myra

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

När du har lavet sammenligninger her i forum, er det imellem aijphone och billige udgaver af android !!!!!!

Min HTC Desire var den dyraste som fanns att tillgå när det begav sig!

Och Carnival, har du någonsin provat en iPhone under längre tid än några minuter?

F

F.d. 25168

Guest

Min HTC Desire var den dyraste som fanns att tillgå när det begav sig!

Och Carnival, har du någonsin provat en iPhone under längre tid än några minuter?

1) ja, dengang for länge sedan :) Har haft Android nu lidt over 1 år, sikken en udvikling :) nok opdateret styresystemet 4-5 gange, hur mange gange har du ??

2) ja, familie och vänner har villigt lånt mej diverse Aijphones 3G, 4 och 4S, desuden er der den evindelige sammenligningstime, när vi mödes :) udveksling af erfaringer, och alle erkännar at Android har den innovative drive :)
Och ändrer du inta på standard indstillingerne, kan selv os gamle bruge den uten problemer.

Har du / i lånt en top android ?

F

F.d. 25168

Guest

Skulle du vilja vara snäll o förklara hur man gör?
Måste man gå via datorn eller?

Fru Myra

Jag gjorde det via KIES i datoren, ICS vil fremover bliver uppdateret OTA " over the air" automatisk när der er nya uppdateringer :)

I

Ice-Man

Guest

Problemet med Android är att de flesta tillverkare har sina egna tillägg vilket gör att vissa får vänta månadsvis och de flesta aldrig kommer att uppdateras eftersom tillverkarna hellre säljer nya telefoner.

Jag fick en uppdatering med min HTC, sedan var det stopp.

Vänta nu här.... Skrev du fel? Låter som du skriver om iPhone...

På jobbet har vi nu en ansenlig mängd smartphones, och till och med X10 som i sammanhanget får anses som stenålder rent hårdvarumässigt går att uppdatera till 2.3 (Gingerbread) och de började med 1.6 (Donut) vilket sedan uppdaterades ganska snabbt till 2.2 (Froyo). Med custom ROM´s går det till och med att köra 4.0 (ICS) om man nu absolut inte vill köpa snabbare hårdvara.
Samsung är vad jag har förstått duktiga även de på att pumpa ut nya uppdateringar...

Antar att det skiljer mellan tillverkare, men jag tycker nog Sony(Ericsson) varit ganska generösa med sina uppdateringar.

Jag som diggar ny snabb hårdvara kommer imorgon att inhandla en Sony Xperia S, den smiskar hårdvarumässigt rumpan av vilken iPhone som helst - även Apples Retinaskärm som varit deras trumfkort får landa i det dammiga arkivet. Nu börjar Apple synas i backspegeln och det är hög tid för dem att gasa på om de vill vara med i racet!

HTC One X verkar kunna bli en trevlig bekantskap med sin Tegra 3 (fyrkärnig processor) och sin grafikenhet med 12(!) kärnor! Dock verkar den i dagsläget vara svår att få tag på och dessutom kommer inom kort en LTE (4G) variant på One X - när den dyker upp är det kanske dags för byte igen - om inte Sony kommit med nått trevligare då förstås :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vänta nu här.... Skrev du fel? Låter som du skriver om iPhone...

Nej, det var min dyra HTC Desire som man bytte moderkort och högtalare på vid två tillfällen till ingen nytta. Den skulle låta så illa att det inte gick att använda den som navigator pga den skrikiga tonen. Jag fick vara med om 1 uppdatering, sedan kom en ny HTC ut och då var jag inte längre en lönsam kund.

Sedan köpte jag en billigare ZTE Skate som var kritikerrosad som få men inte heller denna har uppgraderats, kanske lika bra för den går knappt att använda.

iPhone uppgraderar fortfarande sin 3G efter 3,5 år!

I

Ice-Man

Guest

Prova en Iphone och du blir överbevisad hela konceptet är bäst..:)

Har testat alla iPhonemodeller - inte imponerad! Jo förresten, jag blev faktiskt aningen imponerad av Retinaskärmen - riktigt skarp, men det är ju i dagsläget old news! :)

I

Ice-Man

Guest

Nej, det var min dyra HTC Desire som man bytte moderkort och högtalare på vid två tillfällen till ingen nytta. Den skulle låta så illa att det inte gick att använda den som navigator pga den skrikiga tonen. Jag fick vara med om 1 uppdatering, sedan kom en ny HTC ut och då var jag inte längre en lönsam kund.

Sedan köpte jag en billigare ZTE Skate som var kritikerrosad som få men inte heller denna har uppgraderats, kanske lika bra för den går knappt att använda.

iPhone uppgraderar fortfarande sin 3G efter 3,5 år!

Ja, det var ett våldsamt race när alla skulle pumpa ut smartphones, och vissa tillverkare SKULLE bara överglänsa alla, och det verkade ju visa sig på kvalitén. Andra tillverkare skyndade långsamt (och fick kritik för det).

ZTE ser jag som rent budgetskräp, oavsett vad kritikerna säger... Jag har testat en och det räckte för mig.

Senaste versionen av iOS som går att köra på iPhone 3G är 4.2.1 - inte direkt senaste snitt.
Vilka fantastiska nyheter anser du har kommit till 3G utöver bugg- och säkerhetsfixar? Vänta, jag har några självklarheter som borde funnits med från början (som det gjorde på Androiderna från första början) såsom: Klipp och klistra, MMS, multitouch och multitasking.

Nawhhh... Knarrevik, nu har du fått in mig på Android vs. iOS igen.... Vi glider kanske från ämnet lite?

F

F.d. 25168

Guest

Uppdateringen gav en mycket bedre uppkobling til wifi, har normalt ligget på 70-80 och nu =

2012-03-13 12.08.26.jpg

Du kan også begränse data forbrug ved at lägge advarsel ind :

2012-03-13 12.05.37.jpg

I

Ice-Man

Guest

iPhone 3GS (tappade bort s:et) uppdaterades häromdagen till 5.1.

Nu jämför vi äpplen och päron (i ordets rätta bemärkelse)...
Sista uppdateringen (4.2.1) för iPhone 3G släpptes då alltså i november 2010. 3G lanserades juli 2008, alltså uppdateringar drygt 2 år, inte 3,5.

3GS släpptes juni 2009 och uppdateras tydligen ännu, så den leder väl Apples uppdateringsliga. Hårdvarumässigt är den liksom äldre Androider inte speciellt upphetsande.

Uppdateringarna mellan 4.2.1 fram till iOS 5 var ju mest en massa bugg- och säkerhetsfixar - inga direkt funktionshöjande uppdateringar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

33 månader och uppgraderas fortfarande. Undrar hur länge en Android uppgraderas, 6 månader?

I

Ice-Man

Guest

33 månader och uppgraderas fortfarande. Undrar hur länge en Android uppgraderas, 6 månader?

Jag sa ju innan att X10 fortfarande uppdateras - alltså inne på månad 29 om vi nu ska räkna månader. "Lite" mer än 6 månader är alltså svaret på din fråga!

O det är mer än bara buggfixar och säkerhetsrelaterade rättningar i de flesta uppdateringarna - framför allt vid de tre stora lyften 1,6-2.1, 2,1-2,2, 2,2-2,3, medan det egentliga stora lyftet för 3GS var nu till iOS 5.0 och med iOS 5.0.1 bara lite ynka buggfixar igen!

F

F.d. 10329

Guest

På X10 hjälpte inte uppgraderingar, skärmen var lika seg ändå.

F

F.d. 21685

Guest

Ladda ner och installera Samsungprogrammet "KIES" finns på Samsungs hemsida. Då detta är klart anslut mobilen med usb till datorn och då kommer du att få en upplysning om att det finns ny programvara att hämta....svara ja...klart!!!!

Toppen