• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ibland kan en dag på jobbet blir ganska rolig.....

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2026
Denna vecka håller jag på och besiktigar ventilation i lägenheter.
Det är lätt att det tar lite extra tid när man får träffa så många trevliga människor av alla möjliga nationaliteter.
Det har bjudits på hembakade bullar, piroger, starkt kaffe och te.
Det hade jag inte väntat mig, speciellt inte när man blivit avrådd att gå själv i dessa hus.

Men det har varit lite motigt också.
Vissa vill ju inte att man går in utan att de är hemma och vill boka tid (fullt förståeligt men svårplanerat).
Så jag brukar samla ihop dem och boka mot slutet av veckan när man vet hur man ligger till, lik väl denna gång.
Men för att slippa en del av detta ringer jag på hos dem som sagt sig inte vara hemma, när jag ändå går förbi.

Men i måndags brast det då för en person när jag gjorde så.
Jag var absolut inte välkommen i måndags utan hen behövde själv få boka in tidpunkt.
Så jag svarade att jag hör av mig senare.
På kvällen drog jag ett mail till hen och föreslog en tid som passade in i mitt schema (det värsta är när man måste byta port eller kvarter för att anpassa till en person, allt tar längre tid och de får själva betala det i slutändan).

Hen ringde då tillbaka igår och sa att tiden inte alls passade men att besiktningsmannen fick komma 30min senare, vilket var ok (30min sovmorgon kan ju vara skönt).
Så imorse ringde jag på spik i tid varpå hen öppnar och släpper in mig.
Så fort jag kommer innanför dörren utbrister hen - Jag har faktiskt ringt och pratat med din chef. Man kan inte bara ringa på som du gjorde när man sagt att man vill boka tid. Han var jättetrevlig att ha och göra med och förstod direkt och skulle framföra det till dig!

Jaha, jag kontrade med att hen faktiskt sagt sig inte vara hemma men varit det....
Varpå hen spydigt upprepar att min chef minsann förstod och att hen kunde ringa honom igen så han kunde prata med mig.

Jag undrade lite över hur hen kunde fått tag på numret till min chef så jag frågade hen var hen fick nummret ifrån.
Då visade hen mig ett mail hen fått kvällen innan (flott signatur med firmalogga, namn, telefonnummer och titeln "Projektledare").

När jag visade hen mitt firmaleg blev hen högröd i ansiktet och gick iväg och stängde in sig i ett rum.

Det blev en lugn avslutning på besiktningen, utan fler spydiga kommentarer :cool:

Toppen