• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ibland går det riktigt snett

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Fick en dag ett "hett" tips av en kompis om en balanspirk som skulle enligt hans utsago vara rena "tjärnrensaren" Nåväl jag bestämde mig omgående för att inhandla en slik manick men hos våran lokala sportaffär visade det sig att dom var helt utsålda men innehavaren tipsade mig att en OK-anläggning
ca 2,5 mil längre bort hade såna i lager . Eftersom en sann fiskare icke skyr några medel/avstånd åkte jag omedelbart dit och det visade sig att dom hade ett ex kvar som jag omedelbart inhandlade naturligtvis. Tidigt på morgonen nästa dag bar det iväg på fiske och nu skulle det tas fin fisk. Jag borrade hål i isen tog fram prylarna ur ryggsäcken och satte mig på pimpelstolen tog fram den nyinköpta mirakelpirken och agnade med ett par maggots och släppte ner härligheten i hålet men det var bara det att jag hade inte knytit fast den i linan i hastigheten, så där satt man som ett fån och om man kikade ner i hålet så låg pirken på botten en 4-5 meter ner så då var den dagen förstörd , men jag hade i alla fall tur med vädret.:) :) :)
 
Toppen