• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I-paddar & Paddor

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: I-paddar & Paddor

Tja ajg skall emd köpa en ipad 2 efter att haft 1:an ett tag men sålda av den. MEN jag har Navigon Europa på min iphone 4 och vad jag har förstått så är det bara att ladda ner det på ipaden igen utan att betala nått extra rätta mig om jag har fel?

Hej,
ja så långt är det rätt jag tankade ner Navigon till min ipad, efter att ha den på min iphone4 först, men tilläggsprogrammet Panoram view 3D ville inte följa med, men annars går den utmärkt.
mvh Bosse
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: I-paddar & Paddor

Det pratas om I-paddar, paddor, I-phone mm, mm.
Ursäkta en gammal f.d. datalärare - men... Vad ska man ha det till??

mvh Lg

Jo Lasse, när man har blivit så gammal som vi så behöver man inte rättfärdiga att det man köper ska vara nyttigt. Man köper det för att det är kul.

När PCn kom visste ingen vad man skulle ha den till. Spara recept föreslog nån försäljare. Nu finns det snart inte ett jobb som är utan PC. Samma sak med mobiltelefonen.

Den första person som jag träffade som hade en Ipad var en 70+ dam. Hon låg på Radiumhemmet. Jag frågade henne vad hon hade den till. Hon sa att hon tittade på opera från Metropolitan och läste New York Times med den. Kanske inte nyttigt i den bemärkelsen men nog gav det henne en hel del livskvalitet.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: I-paddar & Paddor

Så var då premiärturen avklarad med "paddan" och Navigon installerad.
Är helnöjd och helt lyrisk. Kopplade den till bilstereon via Aux vilket ger ett kanonljud. Har fyllt upp med ett par hundra låtar som jag lyssnar på under färd. När Navigon har något att tjata om sänks musiken, mycket elegant.

Naturligtvis finns det ett minus också. Visserligen är Navigon fullproppad med POI och lätt att söka på. Däremot saknar jag att kunna importera egna POI-filer. Visserligen kan jag lägga in en och en som favoriter, men vem orkar med detta. Kanske kan man hoppas på att i en framtida uppdatering denna funktion kommer.

P.S. Hållaren köpte jag här:
iPad i bilen - tillbehör för användning i bilen - iPhonebutiken.se
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: I-paddar & Paddor

Det finns en app som heter iPoi där man kan lägga in egna POI:s. Har beskrivits tidigare på detta forum. Skriver detta med min iPhone så jag återkommer med länken senare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: I-paddar & Paddor

Såg just nu att modellen jag köpte inte finns längre, kanske bara tillfälligt slut. Visst var den dyr, men ibland får det kosta för att bli bra. Bifogar 2 bilder så ni kan se hur det blev. Hållaren som jag spänt fast den i är hållaren till min Garmin GPS.
 

Bilagor

  • IPad_1.jpg
    IPad_1.jpg
    242,1 KB · Visningar: 5
  • IPad_2.jpg
    IPad_2.jpg
    321,9 KB · Visningar: 7
Toppen