Jag höll på i trädgården idag med lite nödvändigt ont

som inte behöver så mycket hjärnarbete så tankarna glider iväg och hamnar på nätter med husbilen och campingägarnas tro på att de får högre beläggning om det kommer upp förbudsskyltar på grusplaner och parkeringar.
Så kommer jag på problemet med mitt ogillande, och det är ju helt enkelt "När jag är ute och åker med husbilen så är jag inte ute och campar". Det finns inget med mitt husbilsåkande till olika platser, bilträffar, butiker långt hemifrån och annat intressant som har något alls med camping att göra, och det gör att det är helt främmande för mig att åka in på en camping för att nattparkera.
Varför tror dom att alla som är ute och åker husbil är ute och campar ????????
Är det dåligt väder när jag kommer på kvällen så är det inte ens säker att jag är ute ur bilen innan jag åker på morgonen..... Då verkar det rätt dumt att behöva gå ut i regnet för att få betala 400:- för nattparkering...... Sorry camping.
Jag kan nog tänka mig att åka och campa någon gång även om jag inte åker motorcykel på långfärder nu mera, utan åker med husbilen, men då skall det nog vara något speciellt ställe där man stannar och mår gott i en vecka eller så, för då finns det ju en anledning att campa.
Jag köpte förresten fyra nya bodelsbatterier i går (utförsäljning av batterier på flera båtfirmor just nu för intresserade) och det minskar ju ytterligare ev. behov av campingar och/eller elstolpar.
M.v.h. JANKRO.