• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I ladugården

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I ladugården

Betäckningar menar du väl! Eller menar du beteckningar eller menar du teckningar? Bry dig inte om detta påhopp om du är känslig, Susanne!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: I ladugården

Hon kanske menar engelskans "texture" som ibland översätts med täckning eller kanske teckning (svårt det här). Kanske bästa svenska ordet är textur som för mig innebär detaljrikedom.

Formeln lyder: formel.jpg
 
Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: I ladugården

Jappe i ladugården har jag fotat endel med 70-200 du som går i objektivtankar eller har gjort i allafall. Susanne
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I ladugården

Stämmer! Bilderna var ju fina! Jag satt just och läste recensioner på Canons 70-200. Funderar också lite på Tamrons billiga 70-300 med bildstabilisering som höjs till skyarna i vissa tester. Är det någon här som har någon egen uppfattning om dessa två objektiv?

Jappe
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: I ladugården

Canonet är ju ej så att det kommer in skit när du zoomar, det rör sig ej ngt utvändigt vid zoomning. Litet o nätt. Annat med 100-400 som är som en bälg.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I ladugården

Jag vet Susanne! Priset avskräcker något. 10000 pix för 70-200an med bildstabilisering eller drygt hälften för samma objektiv utan IS! Dubbelt upp om man vill ha f:2,8! Är jag värd det? Å jag som skull hålla mig till kompaktkameror! Nu har jag åkt dit igen! :msn_weird:

Jappe
 
H

hianders

Guest
Sv: I ladugården

Kan det vara så att fotografen gör miner som de skrattar åt?!!!

Bra bilder i alla fall!

Kram
Inger:yes:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: I ladugården

Kan det vara så att fotografen gör miner som de skrattar åt?!!!

Bra bilder i alla fall!

Kram
Inger:yes:
Nej det måste vara att jag ser så dum ut, en utböling i ladugården. Det är sant för korna som kalvat ställer sig framför kalvarna hela tiden för att skydda dem från MIG.;)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I ladugården

Fina bilder igen, Susanne! Har dom varit instängda hela vintern? Säg till när ni släpper ut dom för då vill jag vara där med kameran i högsta hugg!

För ni gör väl så att ni släpper ut kossorna till våren
jag vill se glada kalvar som kesar runt i snåren
och se och känna glädjen hos alla djuren
som stått så länge i "kostallsburen"

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I ladugården

Hur fick du till tillräckligt med ljus? Jag ser inga blixtskuggor och inget högt iso-brus! Funkar bildstabiliseringen så bra?

Jappe
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: I ladugården

1 och 4 bilden tror jag att jag kör utan blixt sedan sken solen men den lilla vita kalven som "skrattar" har jag blixt. Tjuren hade jag iso 2000. När jag var inne i ladugården med sämre ljus så blev de lite gulare utan blixt. Ett elände med blixt med mitt 100-400 i mörker det bara sökte o sökte men utan blixt så klickade det direkt. Min 7 d kan man ju höja isot till 3000 i alla fall.
 
Toppen