• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I köptankar

F

F.d. 6150

Guest
Hej på er alla.
Är inne en hel del för att lära oss lite om husbilar. Bestämde att hyra en bil en vecka i maj och kolla hur vi trivs. MEN väl på stället så hittar jag en bil som är till ett bra pris och låga mil. Märket är T.E.C. 708 med långbädd och garage. tänkte kanske slå till, men vet inget om det märket kan någon ge mig lite av vad ni kan. Kanske snart både husbilsägare och medlem hos er:twitcy:.

Väntar på härliga golfturer
MIMMI:eek:

F

F.d. 58620

Guest
Sv: I köptankar

Lycka till med ev.husbilsköp. Välkomna in i en super klubb.
Vi köpte vår första husbil i oktober men har redan fått en
massa kunskap,hjälp,och råd i detta forum.Samt ej att för-
glömma massor av nya vänner som vi hoppas träffa en del
av i sommar ute på resorna. En del har vi redan träffat !!!!
MVH Gunilla

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hej Mimmi och välkommen som intresserad.
Har ingen erfarenhet av TEC, men det är säkert ett ok märke.
När det gälller att hyra ellerköpa, så skulle jag nog, av egen erfarenhet, rekomendera att hyra lite olika varianter först.
Vi lyckades med att byta bil 3 gånger på 2 år innan vi hittade "rätt".
Även om det är "bra" pris och låga mil, så är nog risken i dag att det blir lite för mycket "läropengar" om man inte hittar rätt med en gång.

Men som sagt, välkommna och tveka inte på att bli medlemmar, det ångrar ni inte.

/Thomas

F

F.d. 55338

Guest

Nu är det köparens marknad!! Gör ett förslag att hyra TEC:en en vecka så kan ni bilda er en egen uppfattning om ni trivs. Skulle så vara fallet, dra av hyrkostnaden på köpesumman!!! Lycka till o välkommen till HBK. Lizzy o Ove.

F

F.d. 58547

Guest

När vi köpte vår första bil så kom jag snart på vad jag inte var nöjd med.
Ja vad gör man då? Efter några korta turer så märkte jag att den var fuktskadad tillbaks med den o tittade på andra o hittade den vi har idag.
Tur i oturen får jag väl säga.
Så hyra är nog ett bra alternativ./susanne

F

F.d. 6150

Guest

Tack
Ja att hyra och känna sig för är nog bra, då vet man vad man ev. saknar.
När vi hittat bilen så blir vi medlemar.
Mimmi

F

F.d. 10016

Guest

Gjorde samma tabbe kollade inte upp det var ju en 05a så den skall väl vara ok tyckte jag, har nu åtgärdar det men en extra kostnad av 12000kr men nu är allt ok (hoppas jag)

Toppen