• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I huvudet på en hund

F

F.d. 5322

Guest
Tizzla.JPG

Vad är det som rör sig därinne? Djupt inne i denna varelses tankar.
Vad tänker hon på? Tänker hon alls? Kan hon ens tänka med våra mått mätt?
Tänker hon på Mickel hon är ämnad för att jaga?

Ibland undrar vi vad som finns i den gamla kåken från mitten av 1800-talet vi bor i. Vid vissa tillfällen sätter hon sig käpprakt upp och stirrar rakt ut i det gamla 1800-talsköket som ännu finns kvar. Vad ser hon? Känner hon nåt på sig? Finns det något vi inte kan se? Är det mannen som sköt sig i huset för länge sen? Är det sånt hon kan se men inte vi?
Om vi sitter i soffan vid dessa tillfällen, kryper hon nära, nära. Nästan så hon vill krypa in i oss.
Varför? Vad är det hon reagerar så egendomligt på? Är det möss hon hör? Tror inte det, eftersom hon brukar reagera på ett annat sätt då. Är det något hon hör utanför? Tror inte det heller. Då brukar hon rusa till fönstret.

Vad är det som rör sig därinne? Varför skriver jag detta överhuvudtaget? Jag försöker lägga tankarna på nåt annat än min förb.. värk som just nu är riktigt illa! Och varför gnäller jag om det, när jag är fullt medveten om att andra har det tusenfalt värre? Egoism kanske?
Kanske är det just det hon känner djupt inne i sitt medvetande? Vem vet? Inte jag! Vet du?
 
T

Teddi

Guest
Sv: I huvudet på en hund

Lars-Görans hund

Du skulle allt väldigt gärna vilja veta
vad som rör sig i hundens hjärna, så börja leta
efter sådant som hunden kan känna, kanske din smärta
hunden gillar inte bara att rusa och ränna, hon har även ett hjärta

av guld


o jappe e på väg till santa pola
ock där tror han på en rom o cola,,

:De den godkänd jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: I huvudet på en hund

o jappe e på väg till santa pola
ock där tror han på en rom o cola,,

:De den godkänd jappe

klart att sådan poesi duger
men att mixa rom och cola suger
dricker hellre en grogg på tonic och gin
av sådan blandning blir inte buken lika stinn!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: I huvudet på en hund

En "very vice" bekant har funderat över hundfilosofi och kommit fram till följande,
alltså hur hunden resonerar.
"om du inte kan äta, knul.., eller pinka på den, då är den inte intressant"
Tyvärr framgick inte vilken ras det gällde, förmodligen generellt, men tvivlar om Afghanen är så enkelspårig...
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: I huvudet på en hund

Tyvärr framgick inte vilken ras det gällde, förmodligen generellt, men tvivlar om Afghanen är så enkelspårig...
Med tanke på Afghanens extremt låga och smala pannben som inte rymmer så mycket mer än en ärta, så är det väl högst sannolikt att det är just Afghanen som avses i påståendet!:rolleyes:
Julian
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: I huvudet på en hund

Med tanke på Afghanens extremt låga och smala pannben som inte rymmer så mycket mer än en ärta, så är det väl högst sannolikt att det är just Afghanen som avses i påståendet!:rolleyes:
Julian

Oj vad man känner igen sig i detta "mobbarnas" land!
"Bli min broder, annars dödar jag dig!" Citat från bibeln, om du har läst?

Det här var hittils den lägsta nivån av kommentarer, tycker ni andra att det är ok?
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: I huvudet på en hund

Oj vad man känner igen sig i detta "mobbarnas" land!
"Bli min broder, annars dödar jag dig!" Citat från bibeln, om du har läst?
Det här var hittils den lägsta nivån av kommentarer, tycker ni andra att det är ok?
Söker du stöd för din egen osmakliga kommentar? Du dömer ut alla andra hundrasers intelligens förutom din egen. Är det bara du som få ge "rallarsvingar"?
Citera inte bibeln! Forumet skall vara fri från religion och politik!:D
Julian
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: I huvudet på en hund

Söker du stöd för din egen osmakliga kommentar? Du dömer ut alla andra hundrasers intelligens förutom din egen. Är det bara du som få ge "rallarsvingar"?
Citera inte bibeln! Forumet skall vara fri från religion och politik!:D
Julian

Kära vänner, vart tog humorn vägen?
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: I huvudet på en hund

Provocerande som vanligt:(

Är inte säker vad du menar, men jag tolkade det som om du, liksom jag, menar att jag provocerade fram ett litet leende i detta alvarliga forum, åtminstone när det gäller våra fyrbenta vänner...
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: I huvudet på en hund

Kära vänner, vart tog humorn vägen?
Undrar jag med?
Jag kanske slängde upp fel smilie?

Har själv haft två Borzois (Ryska Vinthundar) och haft vänner med Afghaner, så jag vet mycket väl vad som finns innanför pannbenet.:D Det kan ni tolka som ni vill!:D
Men jag är inte sämre än att jag kan be om ursäkt om mitt raljerande, tykna skämt uppfattades som kränkande för någon. För mig är alla hundar mycket klokare än människan. (Jodå, jag vet att det finns undantag!)
Tyvärr är jag funtad så att jag ibland har svårt att inte "svinga" tillbaka när någon slänger ur sig en "rallarsving". Ursäkta mig! Jag lär mig varje dag nått nytt! Det är väl gött! :D
Julian
 

Lejon

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
3111
Medlemskap
2024
Sv: I huvudet på en hund

Ha ha det stämmer klockrent,i alla fall på mina hanhundar och dom anses som väldigt kloka.Dom är Rhodisien Rightbacks .
 
Toppen