• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I diket kan man va....

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Nu kan jag inte hålla i fingrarna längre, Länsförsäkringar är piss som ersätter små skitskador för att få nöjda kunder, men blir det stora vattenskador så ljuger dom, vi hade inte besökt huset på 14 dagar när det var som kallast i vinter och då påstår den handläggaren att man inte får resa bort under vintern då det är kallt ute.

En växelventil på den 4 år gamla bergvärmeanläggningen låste sig, det gjorde att elementen inte fick värme, några rör frös sönder och orsakade skador för minst 400.000kr.

Sen kom avslaget där idioten skrivit att vi lämnat huset utan uppsikt i en månad, det är en lögn.

Därför är man en våghalsig om man har länsförsäkringar för sin sommarstuga, villa eller andra fastigheter.
Det måste vara olika var bolagen är belägna för vi fick en vattenskada hemma och den kostade 100.000 att ställa till och slapp t.o.m att betala någon självrisk
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nytt
Länsförsäkringar skickade uppgifter om oaktsamhet i någon paragraf, det var ju därför svinet skrev att huset var obevakat i 1 månad, fast vi förklarade att det var 2 veckor från första stund.

Så dom kan trolla lite hur dom vill, när vi sa att vi hade alla samtal inspelade svarade han att då får vi ta en ny bedömning då, vi hade tyvärr inga inspelade samtal.

Men för mig är man galen om man har Länsförsäkringar på sommarstuga/villa eller annan fastighet om man lämnar det utan uppsikt på semestern, framförallt vintertid.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Den erfarenhet jag har fått genom livet när det gäller försäkringsbolag.... är att oftast så vet bolagen att du har rätt.... men de nekar ändå att ersätta dig,... så när jag vet att jag har rätt så gick jag till domstol, och inte i ett enda ärende så förlorade jag :eek:.....nästan..... bara i mitt eget ärende när det gäller min "arbetsskada" :swoon:
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
OK...

idag så kom en besiktningsman från Folksam, han tittade på bilen och suckade.
Han förklarade att det blir för dyrt att reparera, och att bilen kommer att lösas in.
Anledningen att han kom var för att KABE i Öggestorp som jag blev hänvisad till av Folksam inte har gjort vad de lovade gällande en reparations offert. Däremot försökte de sälja en ny bil till mig när jag var där, gissa om jag kommer att handla där när de bevisat hur kassa de är på reparation och skador...?!?!?!

Helt otroligt hur det fungerar när man väl behöver hjälp... Vissa påstår att vi landat på månen. Det har jag svårt att tro på när man ser hur svårt det är att få en skada reglerad. Mänskligheten är värdelös!

Återstår att få ett skambud nu då från Folkskam.
Sen blir det väl att ta dem till tinget gissar jag..

//Freddy

Ps
köp mina tankflaskor ;)
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
OK...

idag så kom en besiktningsman från Folksam, han tittade på bilen och suckade.
Han förklarade att det blir för dyrt att reparera, och att bilen kommer att lösas in.
Anledningen att han kom var för att KABE i Öggestorp som jag blev hänvisad till av Folksam inte har gjort vad de lovade gällande en reparations offert. Däremot försökte de sälja en ny bil till mig när jag var där, gissa om jag kommer att handla där när de bevisat hur kassa de är på reparation och skador...?!?!?!

Helt otroligt hur det fungerar när man väl behöver hjälp... Vissa påstår att vi landat på månen. Det har jag svårt att tro på när man ser hur svårt det är att få en skada reglerad. Mänskligheten är värdelös!

Återstår att få ett skambud nu då från Folkskam.
Sen blir det väl att ta dem till tinget gissar jag..

//Freddy

Ps
köp mina tankflaskor ;)

Kabe/Adria Center i Öggestorp är nog sämsta tänkbara serviceverkstad och försäljning också, 2-3 trötta försäljare som mest verkar besvärade, och verkstaden vet jag inte vad den kan kallas, var där för någon dryg månad sedan för att åtgärda ett garantifel på vår bil (Dethleffs köpt hos Vincents) det fanns ingen vilja att ta in bilen, men jag kunde boka en tid för en koll av om de kunde åtgärda felet som var i vattenförsörjningen. Jag tackade för mig och åkte vidare till en annan handlare i Tenhult och där var det inga problem.

//Tommy
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Det slutade med att Folksam har löst in bilen...
de gav ett erbjudande som var i underkant, men acceptabelt. De har dock inte reglerat förstört lösöre som fanns i bilen och som slogs sönder i kraschen.. Jag har skrivit till deras kundombudsman, får se om det leder någonstans.. det är nu 80 dagar sedan olyckan, där de samma dag garanterade att det kommer att regleras inom 18 dagar...

Den skadereglerare som skötte inlösen var mycket snabb och effektiv, när det väl bestämts att bilen skall lösas in hade jag pengarna på kontot efter två veckor från det att den besiktigades av deras skadereglerare.

Ny bil inhandlad.... ;)
(skriver om det i en annan tråd)

//Freddy
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Har Folksam både på husbil, personbil, hund och villa. Aldrig haft problem med dom. 2 skador på husbilen och 1 på personbilen + att hunden bröt benet för några år sedan. Allt löpte klanderfritt.
Bernt
 
Toppen