Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Att husbilen är privatimporterad behöver inte betyda, att den är sämre på något vis eller mindre värd.Låter bra. Jag har en B 678 Premiumline, 2018 på G. Det som gör mig tveksam är att bilen är privatimport från Tyskland, 2021. Det är svårt för mig att uppskatta om priset är rimligt.
Jag håller med dej om att i vissa situationer behöver inte en privatimporterad husbil vara sämre än en bil köpt i Sverige.Att husbilen är privatimporterad behöver inte betyda, att den är sämre på något vis eller mindre värd.
Fordonsgarantier lär ju ha löpt ut nu efter dessa fem år och det får man ta i beräkning.
Gör en noggrann undersökning av bilen.
Jag importerade min bil 2016 och förstår inte, varför den idag 7 år senare skulle nedvärderas pga av detta?
Att verkstäder skulle neka, att serva eller reparera bilar för att den är importerad, tror jag inte längre på.
Har importerat 9 husbilar från tyskland de 4 senaste är Hymer 698 beg,678 helt ny,704 beg,600 helt ny 2020 har den kvar ännu och har aldrig mött något negativt när jag sålt dessa snarare tvärsom då de oftast är fullutrustade,när det gäller garantier är det lika som om du köpt den i sverigeLåter bra. Jag har en B 678 Premiumline, 2018 på G. Det som gör mig tveksam är att bilen är privatimport från Tyskland, 2021. Det är svårt för mig att uppskatta om priset är rimligt.
Ja det är inget överpris har kollat motsvarande i tyskland samma bil samma miltal 880000 kr ca beroende på växlingskurs
Tack så mycket.Ja det är inget överpris har kollat motsvarande i tyskland samma bil samma miltal 880000 kr ca beroende på växlingskurs
Där är ju Truma i den så även om där varit elpatron så hjälper det inte mycket för värmens skull.Hej. Tänker ni använda bilen på vintern, den har ju ingen elpatron så det lär ju gå åt en stor mängd gasol för uppvärmning. jag har själv haft en Tyskspecad bil utan elpatron, fick köra lös värmefläkt som komplement, jag vill bara göra dig uppmärksam på vad Du köper, den kan ju naturligtvis vara rätt för dig.