Sv: Hymer Mobil!
Hej beklagar sent svar. tack för länkar. Jag kommer inte jobba något på detta objekt på ett tag utan trycker in den i vinterförvaring i Bålsta över vintern. Solna och Kista där jag bor växelvis är ganska svåra orter för husbils-mek om man inte har egna lokaler så den får gå i ide över vintern. Jag ordnade boendeparkeringstillstånd

för den i Solna men det är lite ansträngande att flytta den runt mellan olika gatu-parkeringar innan lapplisa hinner före.
Jag skall se till att ordna medlemskap i HBK
Hemresan Värnamo-Solna gick rätt bra. Det blev ju uppenbart att det inte är något långfärdsfordon för dagens trafik, den är lågväxlad men det gick hålla mellan 80-90.
Motorn behöver en ventiljustering. Den lutande 4-cyl 2.2l Vauxhall-motorn (Slant Four,
Slant Four - Wikipedia, the free encyclopedia ) skall ventiljusteras med kall motor och det tror jag inte tidigare mekaniker gjort.
Vi tog en söndagstur neråt gamla Södertäljevägen och mot Sigtuna på 70-vägar till Taxinge Slott och på såna vägar är den mer behaglig att ta sig fram med. En udda fågel på vägarna.
Finns en del saker att fixa, låset till gasolutrymmet öppnas med skruvmejsel så ett nytt lås behövs. All gasol verkar fungera förutom att jag inte vågat prova varmvatten-gasolbrännaren och funktionen på varmvattenberedaren ännu.