• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer Hartal dörr rep i Tyskland

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Är det någon här som kan rekommendera någon Hymer verkstad i Tyskland som kan reparera en bodelsdörr ( Hartal ) Behöver iofs inte vara en Hymerverkstad.
Bara ett tips på någon seriös firma
Den går ej att låsa , går i baklås , allt strular .
Är på på väg hem från Spanien efter påsk.

Lasse W

holiday

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2026
Sv: Hymer Hartal dörr rep i Tyskland

Vad är ni nu? Jag har mekat en del med vår Hartal dörr, vi står norr om Torrevieja i La Mata till på Söndag morgon jag kan ta en titt på den.

F

F.d. 53013

Guest

Mors! Har råkat ut för detta.Åkte till minst 3 verkstäder i Tyskland de kunde inte fixa detta.I Sverige fixade Niklas på Husbilslandet denna trasiga del till ett pris som jag trodde inte var möjligt.Nästan så man trodde att vara tvungen att byta hela dörren.Hela låsanordningen går på över 7000 spänn.Hoppas att ni får det fixat till en rimlig summa.

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Känner igen felet från vår Knaus Sunliner 2005.a. Dörren gick i baklås och vi fick gå genom förardörren. Vi var glada att vi då inte hade en intigrerad husbil utan förardörr, som då fanns på vissa brants. Då hade vi inte kommit ut!
Vi fick plocka bort innerpanelen på dörren och då visade sig att det var ett metallbleck som gått av. Beställde den delen från Husbilslandet och sedan var det klart.
Jag förstår att det kan vara problem med att inte ha gångdörren i bruk. Vi hade en extra låsbygel att fälla framför dörren så vi kunde låsa bilen när vi lämnade den, så det räddade oss till vi fick reservdelen.
Reservdelen borde ju finnas hos någon servicefirma på vägen hem. Ta bort innerpanelen och kolla vad som behövs, så vet ni vad ni ska fråga efter. Jag minns dåligt, men tror att vi kunde använda dörren utan innerpanelen ett tag!?
Lycka till!
Bengt

S

Sören-6830

Guest

Är det någon här som kan rekommendera någon Hymer verkstad i Tyskland som kan reparera en bodelsdörr ( Hartal ) Behöver iofs inte vara en Hymerverkstad.
Bara ett tips på någon seriös firma
Den går ej att låsa , går i baklås , allt strular .
Är på på väg hem från Spanien efter påsk.

Lasse W

Om det inte ordnat sig innan dess, så tror jag säkert att Dürrwang i Dortmund kan fixa det.
De är en av Tysklands största Hymerhandlare och har stora resurser med rimliga priser.
https://www.duerrwang.de/

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Var finns dörrtillverkaren , kan man inte åka förbi där?

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej. Är det ett sådant här lås?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    513,2 KB · Visningar: 72

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi råkade ut för detta förra vintern i Portugal. Fick då beställa den trasiga delen i från återförsäljaren Codat husbilar i Sverige. Dom skickade den till Camperserv i Loule där dom fixade till det snabbt och billigt. Reservdelar till Hartals dörrar kan endast beställas hos den firma som har sålt husbilen. Det var den information som vi fick.

Eva

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Har haft samma fel fick byta ut hela låsmekanismen. Det var vara fjädern som var sönder men det hade inte det som reservdel. Lätt att byta i alla fall. Lycka till

Toppen