• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer Center

F

F.d. 7675

Guest
Sv: Hymer Center

Hej jag blev bestört när jag läste detta inlägg och alla svar som kommit in
Det är inte den bilden jag har av Hymercenter i Örebro.
Vi har alltid bemötts med bra service och trevlig personal.
Hymercenter i Örebro är en återförsäljare med egen verkstad för sina bilar.
Alltså ingen allmän verkstad.
Dom ställer givetvis upp och hjälper till i mån av tid och plats.
Men dom har ingen skyldighet att ta hand om era importerade bilar.
Anledningen till att du inte kunde boka tid var troligtvis den att det var fullbokat med servicar fram till det datumet. Och att din bil är importerad
Dom visste väl inte vad som skulle komma in och deras bilar måste naturligtvis gå i första hand.
Du glömde att tala om i ditt inlägg om din bil är importerad eller köpt där.
Om det här forumet skall användas till en massa skitsnack så kommer jag att gå ur klubben.
Jag vill inte vara med i en klubb som inte är seriös.
Köp bilen där så får ni också den service som ni kräver.
Annars vänd er till er återförsäljare i Tyskland
MVH Ronny


PS. Uppenbarligen så misstolkades mitt budskap.
Jag fick ett privat meddelande från en medlem som inte var så glad över mitt inlägg.
Jag skall försöka vara tydligare nästa gång
Jag menar inte att ni snackar skit.
Jag tror säkert att ni fått vänta så länge på att få hjälp.
Men jag står fortfarande för att verkstaden är till för deras egna bilar i första hand.
Om ni har importerat era bilar så får ni stå ut med att vänta eller vända er till en annan verkstad. DS
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Är inte alla bilar som byggts i annat land importerade?? Vari består skillnaden? Samma risiga inställningar hos märkesverkstäder och reservdelabutiker hade man för importerade bilar en gång i tiden där man blev ombedd att serva och köpa reservdelar dår man köpt bilen!!!!????!!!! men tack och lov så har detta dött ut hos de flesta märkeshandlare.
 
F

F.d. 7675

Guest
Sv: Hymer Center

Jag fick en skada på min Hymer som är köpt där i Örebro
Dom fick byta hela högersidan då en bil repat upp den en bit (aluminiumkarross)
Reparationen gick smärtfritt snyggt jobb tätt och bara självrisken betalades.
MVH Ronny
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Du hade säkert fått den reparerad hos vilken godkänd verkstad som helst, det var väl "bara" en vanlig försäkringsskada Det hade säkert gått lika bra om bilen varit importerad privat. Försäkringbolagen skiljer nog inte på privatimport och "svensksåld"
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

Ronny F;

Våran bil är inte privatimporterad. Dock inte såld ny utav Hymer center i Örebro heller, men svenssåld. Vad det nu egentligen har för betydelse - är man återförsäljare för ett märke så är man anser jag. Finns inga helt svenska husbilar - alla är dom importerade vid något tillfälle utav någon. Men är det så här företaget tänker och vill ha det, så kan dom isf informera om det redan vid första kontakten med kunden i fråga. Är man återförsäljare utav ett närke anser jag att man är återförsäljare för märket och inte bara de bilar man själv säljer. Isf är man ju bara återförsäljare till de egna sålda bilarna och inte märket. Och vadå skitsnack? Du kanske har det så himla bra ekonomiskt att om din bil går sönder så köper du en ny, men för dom flesta andra är det utav intresse att ha en handlare/verkstad som man vet kan ta sig an och hjälpa när något gått sönder eller man annars behöver hjälp.
 
F

F.d. 8726

Guest
Sv: Hymer Center

Vad är det där för inställning. Gå ur klubben bara för att det finns en tråd där Hymer Center disskuteras..?
Jag tycker det är bra att det finns öppna forum för alla som vill berätta sin upplevelse, sen får väl betraktaren läsa lite mellan raderna.

Och varför skulle vi inte få nämna dom, lika gärna som vi pratar om andra husbilshandlare, så vi kan få tips på trevliga sådana ?

Nej tacka fasen för att jag bor i Sverige där det fortfarande finns yttrandefrihet och inte inlåst bakom en diktator som bestämmer vad och vem som får säga något
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Vi stannade till på resan mot uppsala och vi kom dit 1 timme före stängningsdags och vi goick omkring lite och kikda tyvärr så hade "mitt" objet redan sålts men vi tittade på annat .
Tiden gick och klockan blev stängningsdags och vi sa att vi kommer att titta in på hemvägen och när vi satte oss i bilen så vinkade mannen som jag inte sett någon gjort på åratal .
Idag så var vi inne igen och hittade en annan bil som frugan föll för och vi var ute och provkörde den , dom tittade på våran bil och vad vi hade för utrustning samt hur många mil den hade gått och vi fick ett hyffsat pris för den .
Tyvärrr så kommer det kosta minst 35.000.- att få den utrustningen som jag vill ha för att vi vill ha ac i bodelen samt solceller som vi har idag vilket det var på "mitt sålda objekt" .
Det var inget tal om att våran var importerad .

Så i mina ögon var dom hur trevliga som helst .
icon14.gif
icon14.gif


Nu skall man bara övertala sig själv att man skall sätta sig i lite skulder och få lite trevligt för dessa pengar , det är stor skillnad på 95 hkr och 147 hkr + allt annat som var plus , sen finns det ju hur mycket som helst på marknaden i den summan .
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Hymer Center

Jag är hittills mycket nöjd men hymer center, Har varit hos många andra handlare som man inte kan vara nöjda med.
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Jag har både bra och dåliga erfarenheter från Hymercenter i Örebro. Vår första Hymer var en Tramp 1999. På väg ut i Europa strejkade immobilizern i Hälsingborg så vi kom ingenstans. Genom bra assistans från Fredrik Engstrand på Hymer Center, som då befann sig i USA, blev vi hjälpta på bra sätt. Färden kunde fortsätta ut i Europa, visserligen ett dygn försenad.

År 2004 beställde vi ny en husbil av samma företag, en Hymer 514. Allt har varit perfekt, såväl köp som service när det gäller även den bilen. Vi bor i Härnösand men har valt service i Örebro av detta skäl. Vid ett tillfälle la direktinsprutningen av i vissa lägen då vi var några mil från Örebro. Tel till verkstan kl 16.30. "Vi hinner inte ikväll, men ställ Dig utanför oss så fixar vi det innan vi kör morgondagens program". Sagt och gjort - det fixades och ansågs vara en garantifråga så det kostade inget utöver tiden och några mil extra.

Hösten 2006 beställde vi en ny husbil, Hymer 514 med låg säng och vattenburen värme. Försening meddelades i dec 2006. I stället för leverans i maj 2007 skulle det bli juli-augusti 2007 men vi skulle få 2008 år modell i stället och för samma pris. Det hela försenades utan förklaring i omgångar. Jag har säkert försökt ringa Fredrik 100 gånger och bara kommit fram två gånger (och då hade jag dolt mitt nummer för nummerpresentatörer - tillfällighet??). Mejl svarar han aldrig på och inte info@hymercenter.se heller. Meddelande via andra medarbetare utan att få något som helst besked.

I juni 2008(!) meddelades att "det bidde inget. - Men vi kan väl diskutera 2009 år modell." Problemet visade sig vara kombination låg säng och vattenburen värme. Trots vistelse på prototypverkstan så kunde man inte lösa det. Dåligt!!! - tycker jag - det borde man kunnat förutse från fabriken redan vid beställningen och givit oss chansen att ändra beställningen. Service nu i augusti 2008 utan att jag har minsta klagan på verkstaden, men pga av övrigt var det nog sista gången. Jag tror att företaget blivit för stort så de struntar i enstaka kunder för det finns fler på kö. Så tänk er för är min tanke just nu!

Så nu har vi bestämt att satsa på den bil vi har för den är ganska OK, frånsett lastförmågan. Fyra bältade platser och fyra sovplatser men bara vikt för två personer med bagage, mat etc.

/Claes
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

Då var våran husbil till slut iordning gjord. Måste berömma Hymer center för att dom gjort ett snyggt arbete även om det drog ut på tiden.
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Hej, köpte en Hymer 675 i mars 2008, bilen skulle varit levererad till Elmiamässan 2007, men kom för sent. Denna bil hade skruvats ihop allt för snabbt och skulle aldrig ha lämnat fabriken enligt Fredrik på Hymercenter i Örebro. Den hade en mängd fel, allt från läckande dieseltank till läckande vattentank, sprucken framruta, sprickor i handfat, tätningar av genomföringar var under all kritik, man kunde se genom golvet. Trappan gick ej att fälla ut, obalans i båda framhjulen, ett fruktansvärt vindbrus i förardörren, värmerör till gråvattentank hade man bara tryckt till mot en plåt så att det gått hål på slangen och den dyra värmen blåste ut i fria luften. Vindrutetorkare lossnade, låsbrickor saknades, vänster garagedörr gick ej att öppna innefrån, samt vad alla Hymerbilar drabbas av efter några mils körning, allt knarr mellan sängar och garderob och hygienutrymme. Konstigt att man inte kan åtgärda detta från fabrik. Fellistan är ännu längre. Men, jag måste ge Hymercenter i Ängelholm och även Marcus i Örebro, som ansvarar för garantiproblem en eloge, de har gjort allt, även om det tagit tid, för att åtgärda alla fel och brister, och nu verkar allt fungera perfekt. Så Hymercenter gör nog vad de kan, men de har stor belastning på grund av dåliga bilar från fabrik.
 
F

F.d. 8726

Guest
Sv: Hymer Center

Måste inflika att vi sitter i Spanien med en tempmätare som för sitt eget liv. Jag mailade till Hymer och fick svar omedelbart. Fick adresser till Fiat-värkstäder närmast där vi är och mer tips på vad vi kan kolla själva. Det räknas in på mitt pluskonto när vi ev byter bil igen :p Fast vi är ju skeetanöjda med den vi har så.... :)

Thomas o Linda:santa1:
 
Toppen