• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer Center

F

F.d. 8653

Guest
Har haft en lite mindre parkeringsincident med sprucken bakljuskåpa som följd. Kåpan är i behov av byte och jag har ringt försäkringsbolaget samt Hymercenter i Örebro. Hymercenter har så pass bra service att man inte ens kan boka en tid för reparation förrän efter den 18 augusti. Alltså ringa för att boka efter den 18 aug. Sen får man väl se när man får en tid, men det är väl troligen så att våran säsong är över nu? :mad:

Konstigt egentligen med dagens samhälle som utvecklas på många sidor, men service till kund verkar försvinna mer och mer oavsett bransch.
 

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Hej!
Går det inte att laga provisoriskt? Det finns tejp, järntråd mm.
Om det är som du säger så ska i alla fall jag inte köpa nån Hymer.
Hälsningar
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Gjorde samma tabbe ;) förra veckan ... trots backkamera och allt! :eek:
Ringde till Anders på Husbilen.com och han lovade ordna en ny snarast ... trots att han har häcken full med jobb!
Lagade kåpan tillfälligt med snabblim och tejp! //Pirkko
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

har lyckats få dit kåpan tillfälligt med hjälp av lite nya skruvhål samt spikband och skruv. Försäkringsbolaget har dock varit hjälpliga och dom sade att det var helt OK att jag hämtade ut ett nytt bakljus redan nu. Så nu är bilen iaf i körbart skick och vi kommer iväg imorgon - lite försenade, men dock iväg iaf! :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hymer Center

Teemu,
det fanns en tidigare tråd om en medlem som behövde hjälp av Hymerförsäljaren i Kållered - Husvagnssvensson, men där blev det oxå nobben..
Dvs, varning för Hymerförsäljarnas låga servicegrad således.

DS
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Hymer Center

Hej alla!
Har mött samma bemötande (DÅLIGT) på ovanstående center ... tar ingen mer kontakt åt det hållet från min sida. Beteendet tycks även vara 'välkänd' bland andra konkurrerande husbilsförsäljare.

//kaj
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

Jag har flyttat all min inhandling till Nerikes Camp i Örebro istället. Mycket trevligare bemötande emot kund.
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Trist att ni haft problem med Hymers service. Jag har enbart bara goda erfarenheter av Hymercenter i Örebro. Snabbt jobbat och utan strul.
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Många har problem med Hymercenter, skulle läcktesta våra hymerhusbil. Ringde i slutet April, fick tid tidigast augusti under förutsättning att den var inköp där annars ville dom ej hjälpa oss överhuvudtaget, tur det finns hymerverkstäder i andra länder som man pacerar på väg genom Europa aldrig mer Hymercenter i Sverige.
 
F

F.d. 29819

Guest
Sv: Hymer Center

Hymercenter i Örebro ger jag inte mycket för, besökte dem i våras för att byta husbil. Vi, tycker jag, gav klara köpsignaler, besökte dem ett par gånger med resor från Dalarna. Var intresserad av en fabriksny husbil, kontant mellanskillnad.
"Tanten" i firman ville inte ens ge ett prisförslag på den tänkta affären!!!!!
Det blev affär i Ludvika tre veckor senare.
Lars-Åke
 
Senast redigerad av en moderator:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Förlåt om jag nu trampar på en del ömma tår, men om man väljer att köpa en bil av en handlare här i landet, så tycker jag faktiskt att detta också per automatik ger mig en viss fördel gentemot de som köpt samma bil utomlands. Och sedan tycker jag att signaturen RolfH gör helt rätt som läckagetestar bilen utomlands - om den nu är köpt där. Ett förfarande som jag tidigare också gjort (ej Hymer) för att det passat mig bättre - även om bilen var köpt i Sverige. Om trycket på verkstaden är hårt så tycker jag Hymer Center gör helt rätt som prioriterar de bilar som är köpta där. Jag ser inget som helst konstigt i detta förfarande. Som kund skulle jag känna mig åsidosatt om de inte verkat på detta sätt. Någon fördel ska jag väl ha av att köpa bilen av dem och här i landet?

För övrigt har jag ingen speciell uppfattning om Hymer Center, alltså om de är skit eller inte, utan vill egentligen bara instämma i vad signaturen California skriver om en snabb service och utan strul. Det är i alla fall min erfarenhet - och den kan ingen ta ifrån mig.
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Angående nya Hymerbilars kvalitet så har den försämrats till under all kritik, de protokoll du får från fabrik samt från återförsäljaren i Sverige, att de har kontrollerat husbilen är rena bedrägeriet. massor av fel på en ny husbil, fel som skulle kommit fram om de följt deras kontrollprogram. Har under mina resor i Europa talat med många nya Hymerägare och jag kan bara konstatera att missnöjet är mycket stort, aldrig mer en Hymer säger samtliga. Ett exempel är om ni Hymerägare tar och kontrollerar era väggar i duschen, tryck på väggen, den ska vara klistrad mot bakväggen, men oftast har inte klistret fäst och det innebär att vatten, fukt, tränger in i väggen underifrån och sen kommer det mögelskador som inte är så lätta att bli av med. Kontrollera genomföringarna under bilen, säkert kommer ni att se att dessa inte är tätade ordentligt. Likaså är det på varje ny Hymerbil stort ojud knarr,från sängavdelning mot gaderob och hygienutrymme. Upplysningsvis kan jag meddela att får man ett stenskott i strålkastaren så kostar det 840 euro att byta den i Tyskland, man kan ej köpa enbart glaset, och glaset tål tydligen inte mycket. Så man lär tjäna mycet på att vi husbilsägare måste byta strålkastare ofta. Att Hymer i sin reklam säger att man alltid kommer på första plats i sina marknadsundersökningar måste gälla gamla husbilar, då man hade man kvalite.
Hymers så kallade Täthetskontroller som man måste genomföra varje år för att täthetsgarantin ska gälla måste jag också ifrågasätta, tror inte ett dugg på denna, ska bli intressant och se om de upptäcker att jag kan se genom golvet på min husbil på grund av dålig tätning.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hymer Center

Leammi,
intressant detta med "case stories", det kan nog vara till gagn för många potentiella köpare...

DS
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Hymer Center

Hymer, läste jag rätt, om jag har beställt tid på verkstaden på ett Hymer center så avbokas jag per automatic om du svänger in på Hymer centrat o vill ha något fixat, bara för att du KÖPT bilen där. Med den policin så får nog många verkstäder stänga efter ett tag om man jobbar efter denna polici. Nilsman
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hymer Center

Nej, Hymer.
Ett Hymercenter bör väl ge alla Hymerbilar samma servicegrad.
Man skrävlar gärna om den internationella garantin och dess kundförmåner...
Dessutom får väl centret ersättning för servicen på ett eller annat vis, oberoende av bilens ursprung...

Om jag fick problem i Tyskland med en Svenskköpt Hymer så skulle jag bli rätt frustrerad om verkstan ansåg att Tyskköpta bilar får förtur...

DS
ps
Fördelen som du efterlyser är att du har stöd från Svensk konsumentköplag, om du köpt bilen från en Svensk näringsidkare...
Det har du inte om bilen är inhandlad i något annat land....
ds
 
Senast redigerad av en moderator:
O

Oskar-543

Guest
Sv: Hymer Center

Hej!!!!!!!!!!!!!

Jag har en Hymer på Mercedes som er köbt i Tyskland det er en 05
i de Hymers Servis papir der fulgte med Husbilen står der at du kan få
udfört alt servis og garenti rep på alle Hymercentre i Europa
så går det ikke i Örebro så er det blot at skrive til Hymer Kundecenter i Tyskland og omtale dette så taler de med Örebro de er kontraktlig forpligtet til dette

Min afaring med dem i Örebro er ikke gode jag skulle have ny Dimlampe
Marcus i Örebro sagde at der ville gå 14 dage men han skulde have
alle numre på bilen dette fik han og så skete der ikke mere efter 1½ måned
ringede jag dem beskeden var at de fantes ikke på Lager hos Hymer
så der kunde gå länge
Så annulerede jag ordren og skrev e.mail til Becker Hymer Center i Kassel
og spurgte om de kunde skaffe en lampe og Pris
1 time senere var der svar Prisen var den halve af Örebros pris og lampen
ville de have om 2 dage så ville de sende 8 dage efter bestilling var lampen her i Diö

De kunde jo se på Husbilens data at de ikke havde solgt den i Örebro
og så vilde de ikke handle med mig Så fremover handler jag i Kassel

Erik:spinny:
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Nej Nilsman, du läste fel. Det var i alla fall inte den tolkningen jag avsåg. Vad jag menar är att om ett företags verkstad har en hård belastning, så anser jag att den i första hand ska inrikta sig på att serva de fordon som sålts på företaget. Har man däremot fått en tid ska denna naturligtvis hållas - konstigt vore väl annars.

När det sedan gäller en akut skada, vare sig ute i Europa eller här i Sverige, så är det, enligt mitt sätt att se det, en helt annan sak. Och där ger i alla fall min 30 - åriga erfarenhet av resor i Europa (och ett och annat tillfälle då jag behövt få akut hjälp) en klar bild av att alla företag ställer upp för en husbilsägare i ett akut behov av hjälp. Till och med oavsett märkestillhörighet!

När det sedan gäller Ruth & Erik R så verkar det en aning underligt, det borde ju gått att ordna, men samtidigt vill jag påpeka vad jag skriver i den första avdelningen ovan. Fast då borde man ju kunnat meddela detta, så att ni kunnat ta en tysk kontakt i ett betydligt tidigare skede.

Jag vill heller på intet sätt rättfärdiga Hymer center i allt de företar sig utan försöker bara finna en vettig förklaring till de problem som uppstått - och då är inte min första åtgärd att vitt och brett basunera ut att ett företag är skit och att de näst intill agerar utifrån ren illvilja. Min syn på mänskligheten (och där inbegriper jag såväl hymerhandlare som klubbmedlemmar) är betydligt ljusare än så.

Trevlig fortsatt sommar!
 
Senast ändrad:
Toppen