• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer b504 vattenpump

Renato Hymer

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
40879
Medlemskap
2024
Hej
Har precis skaffat mig en Hymer B504 års 2006. Skulle behöva hjälp med hur man får igång vattnet. Vad behöver jag tänka på? Har fyllt upp ca 30% i tanken med vatten och jag har elen inkopplat. Men pumpen till vattnet startat inte. Vad kan jag ha missat? Tack på förhand

Lösning
Hej allihopa

Tack för alla svar. Vilken fantastisk grupp. Jag har kollat igenom alla era tips. Får fortfarande inte fram något vatten. Så det är nog som ni skriver att vattenpumpen har gjort sitt. Åter igen tack för tipsen

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2025
Hej
Hymer brukar ha brytare i varje kran. Börja med att prova alla kranarna. Fungerar ingen så är det med största sannolikhet säkringen som har gått på elblocket. Det brukar stå "wasserpump" .Står där inget, kolla i instruktionsboken vilken det kan vara.
Hittar du ingen söndrig säkring, så har förmodligen vattenpumpen lagt av.

Mvh Per

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
I min Dethleffs sidder en afbryder til vandpumpen under førersædet.

Fordelen er at man kan have åbne haner(kraner) under vinteren uden at vandpumpen starter.

Måske har du også en sådan afbryder et eller andet sted i husbilen

Renato Hymer

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
40879
Medlemskap
2024
Hej allihopa

Tack för alla svar. Vilken fantastisk grupp. Jag har kollat igenom alla era tips. Får fortfarande inte fram något vatten. Så det är nog som ni skriver att vattenpumpen har gjort sitt. Åter igen tack för tipsen

Lösning

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Hej allihopa

Vad bra att det har löst sig. Nu kan du passa på och bli medlem i gruppen så får du tillgång till så mycket mera som t.ex kartor,förmåner m.m.
Allt detta för 100kr/år

Toppen