• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

Hej.
A)Kolla på blocket och jämför priser! Det finns några där!
B)Sedan är det ju så att man får betala lite extra för en hymer, och det kanske det är värt?
C)Det står i annonsen att bilen säljs i bef. skick och med andra ord så är det ingen ide´att klaga om det är något fel på bilen som upptäcks senare:(
D) Vettig lastvikt på 650kg:)
E) 300.000+ är massor av pengar! För dessa pengar och den bilen på över 9000 tusen mil så borde det inte vara bef.skick, det tycker iaf jag!
F)När skall kamremmen bytas? Däck?Fukt?Alla funktioner? Hur är växellådan?
Lägg till några till utgifter på ett redan lite högt pris så kommer du fel:(
G) Om du är säker på att det är ett välskött och en bil som inte är behäftad med några fel så är dessa hymer riktigt fina bilar!
H) Kolla, Kolla upp allt! För det finns många bilar att välja mellan:rolleyes:

Anders
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

Om "glada hudik" menar den på en firma för 339.000 så är jag benägen att hålla med! Speciellt då det står i bef. skick:(
Fast jag betalar hellre 339.000 för en lite äldre välbehållen kvalitesbil (om denna bil är det, välbehållen vs.) än 339.000 för ett överviktigt nyare junk i lågprissegmentet!
Det lönar sig i längden, mer behöver jag inte säga.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16972

Guest
Sv: Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

Har själv en hymer 544 - 96 å är asnöjd kollade själv på gamla hymers men som sagt va det är skillnad på allt! Sen måste det ju vara skillnad i åkkomfort om du haft alkov innan..
Lycka till!
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

Hupp

Den är registrerad som Lb det står inte i annonsen :rolleyes:vilket kan vara sämre i vissa fall. tror en pb2 är mera lättsåld . 6 ägare och lasvikten är 650 kg. Befintligt skick tycker jag är lurigt, i en annan tråd här på sidan hade en medlem köpt bil på denna firma, bilen var fuktskadad om denna är det får du ju fixa skadan själv :swoon: Sedan tycker jag personligen att det man köper från ett konkursbo skall hålla markant lägre priser eftersom du ingen garanti får:cool:

Gurra
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Hymer 544 Classic - erfarenhet ???

Jag tackar för responsen på min frågeställning. TACK ! Går i "uppgraderingstankar", besöker en handlare och blir bara så in i h-e intresserad av ett byte på plats. Väl hemkommen börjar tankarna och funderingarna; är det rätt pris, vad skall jag tänka på etc..... Har läst svaren ni gett mig och fått många bra tips som fått mig på bättre tankar. Det blir ett byte till en, förmodligen, hymer classic 544, men, men inte den jag såg hos handlaren i skåne....kollar vidare och vet att jag fått nya tankegångar tack vare er. Ha en skön höst där ute i det begynnande höstmörkret...Roysen
 
Toppen