F
F.d. 3847
Guest
Någon som vet varför dom släppt Ford. Flera andra tillverkare har också återgått till Fiat.
Anledning tro?
Anledning tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Finns det någon substans i att Ford skulle vara en bättre vinterbil än Fiat?
Motorerna som sitter i FIAT from 2007 är av följande fabrikat:Jag har förstått att det sitter en Fordmotor i 2.2l i nya Fiaten? Men motorn blev väl bättre när Fiat monterat in den.
Motor MJT 100 2,2l tillverkas av PSA "Peugeot/Citroén" & FORD Company av ett gemensamtägt motorfabrik i FRANKRIKE .
I övrigt kommer motor MJT 130 2,3l & MJT 160 3,0l från IVACO MOTORS i SOFIM "ITALIEN"
Med andra ord:
FIAT MJT 100 = 2,2l motor från PSA/FORD
FIAT MJT 130 = 2,3l motor från IVACO MOTOR
FIAT MJT 160 = 3,0l motor från IVACO MOTOR
Varför Hymer återgår till FIAT Chassin är den enkla föeklarningen att FORD klarar inte leverera till HYMER Group i den takt som de är i behov av i sin produktion, har inget att göra med pris eller kvalitet.
PS! I Hymer Group ingår ett stort antal Husbilsmärken: Dethleffs, Burstner, LMC, TEC, Garado, ERIBA etc.
571