• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hyfsat billig satellitutrustning

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Har just satt upp och provkört min nya satellitutrustning: en SNIPE parabol och en Ferguson Ariva 102 mini satellitbox. Båda köpta hos SatKing.de för 6.700:- resp. 900:- med transport.

Fungerar u.a., även om jag inte ännu fått grepp om hur parabolen uppdateras. Då det inte behövs för tillfället, så väntar jag med det.

Skall användas såhär:
  • Astra 1 för en mängd fria kanaler BBC, AlJazeera, ZDF-info, etc
  • Eurobird 9 för de fria radiokanalerna från SR (SR World och P4)
  • Thor för de fria SVT-kanalerna från CanalDigital med dispositionskort.
Abonnemangen för CD, Viasat och SVT-World uppfattar jag närmast som bonfångeri för oss som endast vill komma åt svenska nyheter när vi är ute.

Med detta kan vi kunna se internationella nyheter och svensk radio i hela Europa samt svensk TV ner till norra Frankrike till ett hyfsat pris.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Hyfsat billig satellitutrustning

Låter intressant med mottagaren.
Vet du om man kan använda en CA modul till den för CanalDigital ?

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Riviera!
Jo var hos "Sattelitproffsen" härom dagen fick till svar på SNIPE parabol (pris knappt 10000 kr utan box), den funkar som en 60:tio cm parabol & då är det begränsat, många gånger krävs det större parabol!
Jag skulle vilja köpa en SNIPE parabol för att kunna ta in dom Tyska WDR, MDR & dyligt, hur tror du det funkar här nere i Skåne?
Kan du ta in t.ex. WDR; MDR o.s.v.?
Mvh.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Finns en korthållare, men vet inte vad som passar i den. Inte plats för CA- modul. Finns lite skrivet om Sky, men ???.
Får sannolikt skaffa något annat för CD.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Hej Riviera!
Jo var hos "Sattelitproffsen" härom dagen fick till svar på SNIPE parabol (pris knappt 10000 kr utan box), den funkar som en 60:tio cm parabol & då är det begränsat, många gånger krävs det större parabol!
Jag skulle vilja köpa en SNIPE parabol för att kunna ta in dom Tyska WDR, MDR & dyligt, hur tror du det funkar här nere i Skåne?
Kan du ta in t.ex. WDR; MDR o.s.v.?
Mvh.

Ja alla tyska fria kanaler kan tas in på Astra 1. Ja fungerar fint här hemma i Båstad idag trots grå himmel och regn. Eurobird sämre, TV pixellig, men radiokanalerna går fint.

Men skall du ha de tyska kanalerna endast hemma, finns det billigare fasta alternativ.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Finns en korthållare, men vet inte vad som passar i den. Inte plats för CA- modul. Finns lite skrivet om Sky, men ???.
Får sannolikt skaffa något annat för CD.

Kanske var för snabb att beställa den.
Verkade för bra för att vara sant.
Har mailat SatKing om detta och frågat om det svenska Canal Digital kortet
Får se vad dom svarar.
Apropå Snipe fick du monteringsplatta med leveransen ?

J

Jarn

Guest

Ja alla tyska fria kanaler kan tas in på Astra 1. Ja fungerar fint här hemma i Båstad idag trots grå himmel och regn. Eurobird sämre, TV pixellig, men radiokanalerna går fint.

Men skall du ha de tyska kanalerna endast hemma, finns det billigare fasta alternativ.

Har du ett bra tips hur jag kan få in fria tyska kanaler billigt hemma, så tar jag gärna emot det.
Har Boxer idag och ingen parabol, så jag kan inte få in några, även om jag vill betala?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Har du ett bra tips hur jag kan få in fria tyska kanaler billigt hemma, så tar jag gärna emot det.
Har Boxer idag och ingen parabol, så jag kan inte få in några, även om jag vill betala?

En parabol med fri sikt mot söder, 700:- samt en billig box för fria kanaler från 600:-,eller varför inte lilla Ariva mini för 900:- som kan gömmas.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Fick svar från SatKing. Den avkodar Conax som Canal Digital sänder med

Toppen