MaJe
HBK Medlem
Dock kan ju Peugeot tydligen ge OK till att köra sina gamla Euro 5-motorer på HVO100:
HVO-DIESEL
och Citroen:
Citroën-teknik – Miljö – HVO100
Har de tillverkarna alltså bekostat omfattande tester helt på eget bevåg för att tillfredsställa några få svenska bilister?
Jag tror det mer handlar om vilja och garantier än avgasrening/certifiering...
Intressant dock om man uppfyller EN590 (Fiats krav) även om man blandar in 40-50% HVO100.
Det borde gå att räkna fram på densiteterna om det endast är där HVO 100 inte stämmer med normen.
HVO-DIESEL
och Citroen:
Citroën-teknik – Miljö – HVO100
Har de tillverkarna alltså bekostat omfattande tester helt på eget bevåg för att tillfredsställa några få svenska bilister?
Jag tror det mer handlar om vilja och garantier än avgasrening/certifiering...
Intressant dock om man uppfyller EN590 (Fiats krav) även om man blandar in 40-50% HVO100.
Det borde gå att räkna fram på densiteterna om det endast är där HVO 100 inte stämmer med normen.