• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Huvudströmbrytare

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
:confused: Har en Ford Hobby Van , huvudströmbrytaren sitter vid batteriet under förarstolen och den bryter på minus....Rättare sagt den ska bryta, vrider av men har fortfarande ström till tändning kan starta bilen .
Kan brytaren vara kass eller ska det vara så

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Huvudströmbrytare

Detta är nog en eftermontering. Denna husbil har ingen huvudströmbrytare i original. Tror du får jord beroende på hur inkopplingen av huvudströmbrytaren är utförd. Vill minnas att det finns en klenare kabel till jord förutom den grova ansluten till bilbatteriets minuspol. Denna måste ligga ansluten så batteriet ej får jord via den. Dvs på den skruv på huvudströmbrytaren som går till jord och inte direkt på batteriet eller på batterisidan av brytaren Lite bökigt att kolla för förarsätet måste ju bort.
Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Huvudströmbrytare

Detta är nog en eftermontering. Denna husbil har ingen huvudströmbrytare. Tror du får jord beroende på hur inkopplingen av huvudströmbrytaren är utförd. Vill minnas att det finns en klenare kabel till jord förutom den grova. Denna måste ligga ansluten så batteriet ej får jord via den. Dvs på den skruv på huvudströmbrytaren som går till jord och inte direkt på batteriet eller på batterisidan av brytaren Lite bökigt att kolla för förarsätet måste ju bort.
Roadglider

Hmm , nu skall jag försöka fatta vad det är du förstår :D

// Pär

Toppen