• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Huvudbrytare - Funktion??

F

F.d. 52943

Guest
Har en Weinsberg (”Knausvariant”) från 2005 med Calira laddare. Intill laddaren sitter en brytare som jag tolkar som en huvudbrytare – stor röd plastnyckel som kan tas bort när den är i läge av. Hade likadana i alla båtar jag ägt genom åren – bröt allt.
Men här vet jag inte. Jag kan till exempel tända belysningen i bodelen oavsett om brytaren står till eller från. Nån som har en aning om vad man bryter med den????
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Huvudbrytare - Funktion??

Hej Roland o Viola
Ja på vår Laika där fungerar allt denna lilla röda huvudbrytare skall jag tala om, den bryter allt som finns i bodelen, detta fick vi bevis på då vi firade nyår i Kaxholmen.
Då råkade jag stöta till denna manick och kan du tänka dej då gick vatnet,..........ja inte på mej eller Catrin utan på trumapannan så nog fungerar den alltid.:twitcy:

Ha det bra
Kjell
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Huvudbrytare - Funktion??

Jag har en Knaus med en sådan röd nyckel vid laddaren och en huvudbrytare innanför dörren. Där bryter huvudbrytaren innanför dörren all el utom lampan ovanför bordet. Den röda nyckeln bryter all el, även lampan.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Huvudbrytare - Funktion??

Har samma på min Mc Louis med samma lustiga funktion begriper ingenting och tyvärr inte orkat brytt mig men intresserad av svar som sagt.​
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Huvudbrytare - Funktion??

Under över alla under - nu fungerar brytaren plötsligt - bryter allt i bodelen. Var väl bara trög efter att ha suttit där oanvänd några år.
 
Toppen