• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

hansolo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
14117
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Jag försökte göra en affär med H-Svensson och en viss Elling. Ville köpa en Carthago men han var totalt ointresserad av vårt inbyte en ganska ny Rapdio. Ringde BiÖ vilken skillnad i bemötande, det blev affär där. Så H-Svensson går fet bort
 

C.o.L

HBK Medlem
Inlägg
154
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2025
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Hej. När vi skulle köpa Carthago så föll valet på husvagnssvensson då vi har 3 vänner som köpt 8 bilar tillsammans för att servicen efteråt varit så fantastisk och bra i inbytespris.
Och vi kan bara hålla med service och bemötande av Lennart i vårt fall även nu efter garantin gott ut ( vi har en 2013 ) och verkstaden är inte stor men alltid fått tider som passar mig.
För oss blir det svensson igen om de har bilen som passar oss.
Lycka till :)
 
F

F.d. 24929

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Bengt i Örkelljunga är ett fantastiskt ställe, trevlig personal, mycket bra bemötande och oklarheter och ev fel löser man på det stället!

:music-icon:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Bengt örkeljunga, ja det kan dom säkert vara vid vissa tillfälle, jag mins en episod, som jag var med om 1972, jag och grannen skulle köpa vår första Husvagn vi åkte till Bengt senior, på de tiden tillverkade Bengt en egen Husvagn i England som han gav namnet sveland Sverige- England en mycket bra o fin vagn på den tiden det var bara ett fel där fans inget kylskåp när jag påpekade försäljaren, dom som köper en sådan vagn ligger mest vid havet där behövs inget kylskåp, är du dum eller du skojar, så jag köpte jugoslaviska Adria som var tiotusen billigare, när jag kom dit i fortsättningen, och träffade bengt skojade vi om kylskåpet,

jag har varit där några gånger sedan men aldrig handlat av dom, men så länge Bengt levde skicade vi altid julkort till varandra.
sågick det till på den tiden.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

BIÖ 12
HS 8

BIÖ öppnade stark och hann få in 8 mål före HS försvar vaknade. HS höll nästan på och vända, när BIÖ kontrade och la in ett andra anfall. Jag rekommenderar HS att ta timeout och inleda en ny strategi.

Matchen är ju inte över. De olika strategierna är jämna, BIÖ "dyr med kvalitet och generösa garantier", HS "billig och glatt humör och gör så gott man kan" det kommer att vara supportrarna som avgör.
 
F

F.d. 50323

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Vi har bytt till oss en Carthago hos Svensson i Lidköping. Hade kontakt med Lennart Elling. Vi har bara goda erfarenheter, både av försäljning och verkstad. Ett seriöst företag vi gärna rekommenderar.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Biö har jag också varit förbi nyligen. Ett enormt stort utbud av begagnade bilar så de måste sälja mycket med inbyte.

En fråga som kan ställas är hur alla dessa överprisade begagnade bilar skall finna ägare. Men detta är ju företagets problem. För de flesta och även för mig är det viktigt att husbilshadlare tar inbyte.
 
F

F.d. 30215

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Husvagnssvensson är toppen både före, under och efter köp!
Har varit inne på BiÖ och där var vi bara luft. De blängde och besvärade oss inte. Toaletten användbar!
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Biö har jag också varit förbi nyligen. Ett enormt stort utbud av begagnade bilar så de måste sälja mycket med inbyte.

En fråga som kan ställas är hur alla dessa överprisade begagnade bilar skall finna ägare. Men detta är ju företagets problem. För de flesta och även för mig är det viktigt att husbilshadlare tar inbyte.

Vet inte hur det är nu för tiden, men förr köpte BiÖ många begagnade bilar från Tyskland. Detta för att alltid ha ett stort utbud och mycket för kunderna att välja mellan.
Inte särskilt stor skillnad mot privatimporterade bilar, väl?
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
980
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Har köpt flera bilar hos BIÖ och har absolut inget att klaga på, alltid bästa service i alla avseenden. Att vi köpte en Hymer berodde bara på att det var just den bilen vi ville ha vid tillfället .
 
F

F.d. 25842

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Var för en vecka sedan och köpte en Rapido hos BiÖ, vi tyckte det va lite mycket pengar tills försäljaren sa vad vi skulle få för våran då blev det affär. Suveränt bemötande trots att vi ändrade oss ,från en bil till en annan, så va dom otroligt trevliga och hjälpsamma. Ett kanon pris på våran och , efter vad jag googlat runt, ett bra pris på den vi köpte. Har bara bra saker att säga om BIÖ och upplever inte alls att priserna är höga.

Lasse en skit glad Rapido ägare
 

Gibson

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Skara
HBK-Nr
11093
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Jag köpte min carthago hos Albins husbilar i köping ny i oktober 2014 säkert billigast i sverige har haft några reklamationer men de sköttes perfekt på deras verkstad
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Albins finns inte med på Carthago:s lista av återförsäljare i Sverige.:confused:
Ligger dessutom åt fel håll utifrån mitt perspektiv.
 

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Vi köpte en Carthago av HS för två år sedan. Säljare var Joel Wästhed.

Vi har aldrig, vare sig förr eller senare, blivit bemötta på ett så fantastiskt bra sätt. Detta gäller såväl före som efter affären. Ska vi byta husbil ngn gång kommer vi självklart att göra det hos HUSVAGNS SVENNSON I LIDKÖPING.

Christel o Göran
 

claessköld

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12114
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Hej
Har ingen erfarenhet från Bengt i Örkelljunga .
Men är mycket nöjd med husvagnssvensson i Lidköping
Både med service och bemötande
 
Toppen