• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagnsbrand

F

F.d. 7747

Guest
En omkom i brand

En husvagn totalförstördes under söndagskvällen vid en brand på Nydala camping i Umeå.
Vid 22.20 fick SOS-alarm in ett larm om att en husvagn som står på Nydala camping var övertänd.

Husvagnen blev helt utbränd vid eldsvådan.

Polisen bekräftar att en person har omkommit i branden men misstänker i nuläget inget brott bakom händelsen.

Polisen har tillsvidare spärrat av platsen.

- Vi håller avspärrningarna tills våra tekniker har varit på platsen och gjort en undersökning, men vi har i detta skede inga uppgifter om vem personen är eller orsaken till branden, säger Dan Andersson, vakthavande befäl vid polisen i Umeå.
Publicerad: 30 oktober 2011 kl 22.20
:yes:Nu när kylan kommer och allt fler kör värmen i sina husvagnar och husbilar , kan det nog vara ide att se över sitt värmesystem speciellt om man värmer upp bilen eller vagnen med gasol , för att undvika liknande olyckor .
Nu vet vi ju inte polisen vad som orsakat branden , men gasol är ju ofta inblandat i liknande olyckor och numera kanske många slarvar med provtryckningen då detta längre inte är obligatoriskt .
Rulla Lungt .
Artikeln har jag saxat ur dagens VK.

Tillbaka
Toppen