• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagns-Svenssons Husvagnstvätt :)

G

gigge

Guest
Kanske detta är känd bland medlemmarna, men vill ändå dela med mig.

Testade Husvagns-Svensson(Lidköping) egen husvagnstvätt efter rekommendationer.
Jag blev mycket positivt överraskad, den både tvättar och vaxar på samma gång.
Har aldrig varit så lätt att tvätta husbilen :)

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husvagns-Svenssons Husvagnstvätt :)

Du får gärna utveckla lite mer. Hade ingen aning om att de hade någon tvätt för husbil. Är det en allmän tvätt och vad kostade det?

S

Sara & Micke

Guest

Aha, du menar ett tvättmedel.
Jag trodde att du testat en automat-tvätt.

/Micke

G

gigge

Guest

Ja, när jag läste det efteråt så kan det ju se så ut :)
Kunde formulerad mig bättre.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
Jag har använt detta medel på husvagn och husbil under längre än tio år. Resultatet är mycket bra. Ett tips är att använda varmt vatten (så varmt händerna tål) 2,5 dl medel till 8 liter vatten. Blöt ytorna först med rent vatten, sedan svamp med lösningen och sedan noggran avspolning. Detta medel tar sot och alger mm mycket bra och löser inte upp butyl och andra tätningsmedel. Mina fordon har stått ute utan täckning hela vintern då de ibland använts och tvätten sker ett par tre gånger varje år. Resultatet blir bra och bilen ser ny ut. Vaxning bör nog ändå göras varje år men som tvättmedel är det billigt och bra:spinny:

Toppen