• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilstvätt i Stockholm

F

F.d. 6481

Guest
Hej!

Husbilen är rätt smutsig efter "vintern" och behöver tvättas. Jag tänker lämna in den på tvätt, men hittar inte någon firma som tvättar alkovbilar...

Någon som har något bra tips på firma i Stockholm, gärna runt Upplands Väsby?

MvH
Nicklas
Blivande medlem
 
F

F.d. 6481

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Där har jag tittat. Tyvärr lades Mikes Carcare ner för ett år sedan!! Och det andra stället ligger i Haninge...
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Ekeroe Bilvaard paa Faaringsoe handtvaettar utsidan foer 350 kronor. De goer det dessutom bra. Foerlaat det spanska tangentbordet som saknar det svenska alfabetets tre sista bokstaever. Det faar istaellet bli aa, ae och oe. Haelsn/AndersW
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Dammarsbergs Bilverkstad i Sollentuna Djupdalsvägen 21 har en stor tvätthall med högtryck där får ni in era stora husbilar dom gör även service.;) Pelle
 
F

F.d. 6481

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Adriatik, Tvättar dom husbilen, eller är det endast självtvätt?

Tack för era förslag!! Finns det flera ställen?

mvH
Nicklas
 
F

F.d. 279

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hej!

Nacka, utomhustvätt, mitt emot ICA Maxi, köp tvättkort eller poletter i tvättfirman som ligger där, högtryck manuellt med borstar.

Bästa hälsningar

Hans
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hej Nicklas det är bara självtvätt med högtryck gott om plats stege finns om det behövs
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Alfa2000
hur högt kan man ha i Nacka ?
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hej!
Har också problem hitta någonstans att tvätta.
Problem när man bor i lägenhet.....
Vill ju vara fin till Norberg! :wub:
Marina
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Bussföretaget Traveller i Skogås har en stor tvätthall som man kan hyra. Grannen tvättar sin lastbil med skåp och baklyft där. Han tycker det är ett mycket bra ställe, även på vintern.
 
F

F.d. 1642

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hej,
Var i Haninge finns en bra husbilstvätt. Har bilen stående där så det vore nära och bra.
//Caroline
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Skogås är väl närmast. Sen har du ju även en Fun Wash vid Coop Forum och Pickos Depå.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

På Lunda industriområde i Spånga skall det ha öppnats en last och personbilstvätt enligt skyltar efter vägen. Företaget heter O&CT.
hls Bror
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

På Lunda industriområde i Spånga skall det ha öppnats en last och personbilstvätt enligt skyltar efter vägen. Företaget heter O&CT.
hls Bror

Vet du om dom har öppnat. Jag/vi håller på att bli knäppa har ringt men vi är för höga 3,2 är vi och dom vi har hittat dom har bara högtryckstvätt och det vill inte min kära make ha. Han vill göra det själv.

Anita o Risto i Täby:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hoppa in på Caravanhallen i Upplands Väsby dom har ju tvätthall dom säljer ju husbilar med alkov så dom tvättar nog åt dig. Själva letar vi efter husbilstvätthall för att tvätta våran men vi är för höga. 3,2 hög så vi skulle gärna vilja tvätta av den under vintern emellan åt det blir ju salt o skit när man kör. Men vill inte lägga ner allt för mycket pengar eftersom man behöver tvätta den ofta nu på vinterhalvåret.

Ett elände att vara för hög ett elände att vara för låg.

Anita o Risto i Täby
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Hej Bror hittade dem nu. Men dom verkar vara rätt dyra. Jag kommer inte ihog nu om man kan tvätta själv man tittar o tittar på så många så man kommer inte ihåg till slut.

Anita o Risto i Täby:confused::confused::confused::wink::wink:
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Husbilstvätt i Stockholm

Åk till Kungens Kurva där dom tvättar lastbilar o stora bussar. Har ringt i dag det är 5 m högt så man kommer lätt in med en husbil när dom kör in stora bussar. Vi ska prova det i helgen. Man måste ha Volvokort där eller pengar svara han mig. Om du går in på husbilstvätt så hittar du Skania lastbilstvätthall. Ligger vid E4 Kungens Kurvaleden 5 (Avfart E4 Lindvreten).
Vi ska själva prova den hallen den verkar vara kanon när man har stor hög husbil.

Anita o Risto i Täby
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen