• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilstidningen nr 2

F

F.d. 7702

Guest
Har ni läst det nya numret?. Stefan lovade mej pesonligen att han skulle kommentera vissa inlägg han fått om import av HB från Tyskland, han har gott om tid. skulle också ha vissa prisjämförelser.Sverige kontra Tyskland. jag kan inte se en enda kommentar, kan ni?. Med stor risk att få kritik från Tekla om att vi gnäller, så tar jag den risken. Utöver alla annonser från tillverkarna var tidningen ganska mager, enligt mitt tycke. har en känsla att Stefan inte vill störa sej med ÅF av husbilar i Sverige.!!! Vad betalar vi för ??
Sune

F

F.d. 53000

Guest
Sv: Husbilstidningen nr 2

Jag undrar om inte Stefan och tidningen är uppbunden av både återförsäljarna och tillverkarna.någon som kan svara på detär väl Stefan själv ,jag undrar ibland om dem som är intresserade finns både tillverkare, återförsäljare för när jag läser tidningen kommer det upp en del frågetecken.Men skam den som ger sig jag fortsätter att läsa tidningen,och hoppas på ett tillfrisknande för tidningen kan nog bli riktigt bra tror jag. Hälsningar Yngve:wideeyed:

F

F.d. 7702

Guest

Jag undrar om inte Stefan och tidningen är uppbunden av både återförsäljarna och tillverkarna.någon som kan svara på detär väl Stefan själv ,jag undrar ibland om dem som är intresserade finns både tillverkare, återförsäljare för när jag läser tidningen kommer det upp en del frågetecken.Men skam den som ger sig jag fortsätter att läsa tidningen,och hoppas på ett tillfrisknande för tidningen kan nog bli riktigt bra tror jag. Hälsningar Yngve:wideeyed:
Yngve. du sa ordet jag inte vågade, är rädd för Tekla, jag tror att det är på det viset att Husbilstidninge rent av finansieras, helt, eller delvis av ÅF. man får den känslan, rätt eller fel, vad vetr jag
Sune:swoon:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Efter att ha "snabbkonsumerat" tidningen tycker jag nog att den är fortsatt bra. Intressanta artiklar varav några med ett lite annorlunda stuk. Jag måste jobba ett tag till, men ska "konsumera" vidare i kväll. :) Men visst är tidningen också ett språkrör för branschen. Skillnaden med Husbilen jämfört med andra är att man är ganska ärlig med det. Man profilerar sig också mycket mot nya konsumenter, alltså husbilskonsumenter. Det är bra. Alternativet vore att ge ut en ren konsumenttidning. Det funkar kanske i andra länder men verkar inte funka så bra hos oss. De jag läst inom olika branscher är bedrövliga!

Krister N

F

F.d. 53012

Guest

Yngve. du sa ordet jag inte vågade, är rädd för Tekla, jag tror att det är på det viset att Husbilstidninge rent av finansieras, helt, eller delvis av ÅF. man får den känslan, rätt eller fel, vad vetr jag
Sune:swoon:
Kanske ett litet Libyen i Sverige fast inte så blodigt.

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

Man sågar inte av den gren man sitter på. Som någon påpekade, kolla vilka som annonserar i tidningen!

/ Olle

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Tycker inte den är vad jag söker,för mycket från andra sidan pölen,sakt upp min tidning.
Berra

F

F.d. 7702

Guest

Man sågar inte av den gren man sitter på. Som någon påpekade, kolla vilka som annonserar i tidningen!

/ Olle
Helt rätt Olle, det ligger mycket i vad du säger, tidningen är en partsinlaga för ÅF av husbilar, med betoning på Sverige

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag har nu "konsumerat" tidningen lite bättre. Måste erkänna att det var tillsammans med pilsner och en virre i går kväll, vilket kanske gör mig onödigt positiv. :)

Men jag tycker fortfarande att det är en riktigt bra husbilstidning. Just med betoning på husbilar. Det ger något mindre runtomkringreportage än konkurrenterna, men det passa mig väldigt bra.

Krister N

F

F.d. 2944

Guest

Vad jag saknar är en tidning som inte fokuserar så mycket på nya bilar eller teknik.
En tidning där själva nyttjandet är huvudspåret i tidningen.
Bra resereportage från hela landet med uppgifter om lämpliga ställplatser, sevärdheter, annorlunda ställen och lite tester av restauranger längs vägen.
kanske några matreportage där man använt sig av lokala råvaror som kan köpas längs vägen.
kanske skulle man starta en sådan tidning, eller?

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Vad jag saknar är en tidning som inte fokuserar så mycket på nya bilar eller teknik.
En tidning där själva nyttjandet är huvudspåret i tidningen.
Bra resereportage från hela landet med uppgifter om lämpliga ställplatser, sevärdheter, annorlunda ställen och lite tester av restauranger längs vägen.
kanske några matreportage där man använt sig av lokala råvaror som kan köpas längs vägen.
kanske skulle man starta en sådan tidning, eller?

Ja det vore kanon. Jag skulle definitivt kasta mig över en sådan tidning.
Frågan är väl om det i vårt lilla land går att få lönsamhet i en sådan nischad tidning. Annonsintäkterna är ju väldigt viktiga har jag förstått.

Kanske något för husbilstidningen att fundera på?
Ut med några ”husbilskrängare” från redaktionen och in med någon som reser och använder bilen.:msn_devil:

Kan ju bli en riktigt intressant tidning

H

hianders

Guest

Husvagn & Camping uppfyller väl till mycket stora delar det Gomer efterfrågar.
Kanske borde den tidningen heta Husvagn, Husbil & Camping? Det finns ju mycket om husbilar i den också!!

fru hianders/Inger

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Under en tid när vi stod i begrepp att byta husbil, prenumererade jag på alla tre och slukade allt innehåll med glädje.

Numera nöjer jag mig med Husbil & Husvagn och Husvagn & Camping, men den tidningen som jag/vi tycker är intressantast för oss är Husbil & Husvagn, men ett tag till får båda hänga med.

Tidningen Husbilen (Husbilen Test som den hette från början) skulle kunna vara betydligt intressantare om den innehöll det som Gomer efterfrågar, i synnerhet då den inte har med så mycket, eller inget om husvagnar.

Vi får väl hoppas att Stefan Janeld läser detta och tar det till sig, jag tror nog att han varit aktiv i någon tråd tidigare.

//Tommy

F

F.d. 2944

Guest

Skulle det vara intressant med en ren webbtidning som har ungefär det innehåll som jag beskrev.
Inriktning på resan, platsen och maten???

Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Missade citatet, återkommer! :)

Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Skulle det vara intressant med en ren webbtidning som har ungefär det innehåll som jag beskrev.
Inriktning på resan, platsen och maten???

Hmmm....Ja varför inte...men, men då måste jag köpa en Ipad först...

//Tommy

Toppen