• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatserna

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Är det någon som har iPhone som vet hur man får dit alla ställplatser på kartan. Vi får bara var vi är själva. Mvh. Lasse
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Husbilsplatserna fungerar även på en smarttelefon, iPhone eller en Android-telefon.
Att du inte får upp några husbilsplatser beror förmodligen på att inloggningen i Husbilsklubben.se inte följt med över i programmet för Husbilsplatser.
Kontrollera först att du på din telefon är inloggad på husbilsklubben.se
Välj sedan "Husbilsplatser".
Kontrollera att det i den blå menyraden till höger står ditt användarnamn som följs av texten "Forum".
Då är du inloggad.
Om du inte ser ditt användarnamn där, återvänd till husbilsklubben.se, logga ut och logga in igen.
Välj sedan "Husbilsplatser".
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Även jag hade problem med detta, du måste bocka för "sökalternativ" till vänster, sedan trycka plus nere till höger.
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Husbilsplatserna fungerar även på en smarttelefon, iPhone eller en Android-telefon.
Att du inte får upp några husbilsplatser beror förmodligen på att inloggningen i Husbilsklubben.se inte följt med över i programmet för Husbilsplatser.
Kontrollera först att du på din telefon är inloggad på husbilsklubben.se
Välj sedan "Husbilsplatser".
Kontrollera att det i den blå menyraden till höger står ditt användarnamn som följs av texten "Forum".
Då är du inloggad.
Om du inte ser ditt användarnamn där, återvänd till husbilsklubben.se, logga ut och logga in igen.
Välj sedan "Husbilsplatser".
Jag har gjort som du skrev men funkar inte endå
 
F

F.d. 4220

Guest
Flera med iPhone och iPad har behövt rensa Safari-cachen för att det skall visas korrekt.
Så prova det också.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Du gör så här för att rensa Safari-cachen.
Klicka på Inställningar (Kugghjulet).
Bläddra ner till Safari och klicka på den ikonen.
Bläddra neråt så långt det går.
Klicka på texten "Rensa historik och webbplatsdata".
Klicka på "Rensa historik och data".
Klart.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Husbilsplatserna fungerar även på en smarttelefon, iPhone eller en Android-telefon.
Att du inte får upp några husbilsplatser beror förmodligen på att inloggningen i Husbilsklubben.se inte följt med över i programmet för Husbilsplatser.
Kontrollera först att du på din telefon är inloggad på husbilsklubben.se
Välj sedan "Husbilsplatser".
Kontrollera att det i den blå menyraden till höger står ditt användarnamn som följs av texten "Forum".
Då är du inloggad.
Om du inte ser ditt användarnamn där, återvänd till husbilsklubben.se, logga ut och logga in igen.
Välj sedan "Husbilsplatser".

Hej Robert,

Jag har provat ditt förslag, provade även att rensa cachen i webbläsaren men inloggningen följer inte med när jag går in på Husbilsplatser med webbläsaren i min Android-telefon, se bilden!

Vet inte om det spelar någon roll men webbläsaren jag använder är DuckDuckGo.

/Stefan
 

Bilagor

  • DuckDuckGo Screenshot.jpg
    DuckDuckGo Screenshot.jpg
    977,2 KB · Visningar: 7

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Hej Robert,

Jag har provat ditt förslag, provade även att rensa cachen i webbläsaren men inloggningen följer inte med när jag går in på Husbilsplatser med webbläsaren i min Android-telefon, se bilden!

Vet inte om det spelar någon roll men webbläsaren jag använder är DuckDuckGo.

/Stefan
Jag fixade det men Tack ska du ha & ha ett bra år med husbilen vi kanske syns
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Vet inte om det spelar någon roll men webbläsaren jag använder är DuckDuckGo.
Vi har inte testat Husbilsplatser på webbläsaren DuckDuckGo tidigare.
Nu har jag laddat ner den webbläsaren till min iPhone men programmet Husbilsplatser uppför sig inte där på samma sätt som det gör i t.ex. Safari eller Chrome.
Rekommendationen är att använda en annan webbläsare än DuckDuckGo för Husbilsplatser.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Vi har inte testat Husbilsplatser på webbläsaren DuckDuckGo tidigare.
Nu har jag laddat ner den webbläsaren till min iPhone men programmet Husbilsplatser uppför sig inte där på samma sätt som det gör i t.ex. Safari eller Chrome.
Rekommendationen är att använda en annan webbläsare än DuckDuckGo för Husbilsplatser.

Ok, tack då får jag hitta en annan lämplig webbläsare :)
 
F

F.d. 4220

Guest
Oavsett vilken webbläsare du väljer, så kan du sätta DuckDuckgogo som din standardsöksida.
Och det är ju det som är det viktiga. :)
 
F

F.d. 4220

Guest
Nej, DuckDuckgo är främst en sökmotor. Och en sympatisk sådan.

Du kan gå till DuckDuckGo — Privacy, simplified. för att använda den som sökmotor. Sedan kan du ersätta Google, Bing eller vad det är som är standard i den webbläsare du väljer med DuckDuckgo på PC och Mac.
Det är inte lika enkelt att byta sökmotor på mobilen. Du kan dock spara ovanstående länk som ett bokmärke och använda sidan för sökning.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Nej, DuckDuckgo är främst en sökmotor. Och en sympatisk sådan.

Du kan gå till DuckDuckGo — Privacy, simplified. för att använda den som sökmotor. Sedan kan du ersätta Google, Bing eller vad det är som är standard i den webbläsare du väljer med DuckDuckgo på PC och Mac.
Det är inte lika enkelt att byta sökmotor på mobilen. Du kan dock spara ovanstående länk som ett bokmärke och använda sidan för sökning.

Får väl då säga som i reklamen - ahh fattar , Jag provade med Firefox som webbläsare i Android mobilen, men jag fick det inte att fungera då heller, inloggningen följer inte med så att jag kan se/få upp husbils platserna. Vilken mobil webbläsare rekommenderar ni att jag kan använda? Är det Chrome som ni testat med?
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Får väl då säga som i reklamen - ahh fattar , Jag provade med Firefox som webbläsare i Android mobilen, men jag fick det inte att fungera då heller, inloggningen följer inte med så att jag kan se/få upp husbils platserna. Vilken mobil webbläsare rekommenderar ni att jag kan använda? Är det Chrome som ni testat med?
Prova den. I den här tråden finns lite förklaringar så kolla på dem det kan hjälpa kanske. Mvh. Lasse
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Uansett webleser så må en tillate cookies for å beholde pålogget status. Når det gjelder husbilsplatser så er det enkelte privacy mekanismer som kan lage problemer. DuckDuckGo Privacy Browser fjerner overføringen av pålogging under påstand av at Google forsøker å spore deg, og selv med Privacy Protection avslått fjerner den overføringen av pålogging så vi bør føre denne browser på listen over ubrukelige for husbilsplatser.

Eneste webleser vi vet om som aldri vil kunne fungere i selve forumet er Internet Explorer. Men for noen er standard oppsett slik at en må åpne for cookies og muligens et par andre filter.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Uansett webleser så må en tillate cookies for å beholde pålogget status. Når det gjelder husbilsplatser så er det enkelte privacy mekanismer som kan lage problemer. DuckDuckGo Privacy Browser fjerner overføringen av pålogging under påstand av at Google forsøker å spore deg, og selv med Privacy Protection avslått fjerner den overføringen av pålogging så vi bør føre denne browser på listen over ubrukelige for husbilsplatser.

Eneste webleser vi vet om som aldri vil kunne fungere i selve forumet er Internet Explorer. Men for noen er standard oppsett slik at en må åpne for cookies og muligens et par andre filter.

Hej Knut,

Du har helt rätt, när jag tillät "kakor" i Mozilla Firefox webbläsaren så fungerar det och inloggningen följer med till hubilsplatser.

Tack för hjälpen :msn_thumbup:

Och det är sådana här gånger som jag kommer att tänka på det där uttrycket "Ju mer man lär sig, desto mer inser man hur lite man vet" :)
 

Bilagor

  • Husbilsplatser.PNG
    Husbilsplatser.PNG
    1,5 MB · Visningar: 6
Toppen