• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsparkering i Göteborg?

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2025
Hej!
Jag planerar att köpa en husbil men har ännu inte gjort det och en sak som jag vill ha löst innan köpet är att hitta en plats att parkera den på. Jag bor mitt i centrala Göteborg så där är inte så lätt att ha den uppställd där men funderar på om någon har tips eller förslag på parkering någonstans inom Göteborg eller dess närhet, kan tänka mig att ta mig några mil om det behövs.
Tacksam för tips.
Hälsningar
Marcus

F

F.d. 7282

Guest
Sv: Husbilsparkering i Göteborg?

Jag vet två ställen att ställa upp husbil på,det finns säkert fler men det
ena ligger i Tagene industriområde och det andra i Torslanda.

I Tagene har jag inte sett några skyltar med telefonnummer som man kan ringa.
I Torslanda däremot finns skylt, jag skall skriva upp det nästa gång jag passerar.

Återkommer så snart jag kan.

// Pär

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Välkomen till bästsidan.Har en bekant nära Säve flygfält som ev har plats,Vet ej hur det är hoss honom i dags läget men det kan ju vara ett försök att höra med honom.Priset vet jag inget om.Ja kan skicka mobilnr på "privat meddelande" till dej

aukja

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2025

Hej!
Det finns inhägnad plats vid Väst8-motorbana för radiostyrda bilar. Kontakta kassören. Ligger mitt emot Volvos huvudentré. Man kör in till vänster mot Preem´s raffinaderi. Vi stod där förra säsongen. Billigt och OK. Nu har vi ordnat plats där vi bor annars hade vi stått kvar.
Aukja

F

F.d. 7222

Guest

Hej, jag bor i Gråbo och har sett att det står husbilar och husvagnar på ett inhägnat område till höger om väg 190 strax efter att man passerat Hjällbo. Mitt emot den nu nedlagda Ekeredstippen. Det är strax innan du på vänster sida har Gunnilse-ås villa-område. Vet ej mer om detta men det kan du kanske kolla upp om du tar dej dit.

Husbilshälsingar

Alf

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Det finns två ställen i Partille,den ena hos Björn Simpson SMC-husbilar 031-260 140
Anders.B

F

F.d. 14972

Guest

Hej
ring Magnus på Väst8-ring 0703325280

Jorma

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2025

Om du köper husbil hos Josefssons Husbilar i Landvetter, i så fall har han tigigare erbjudit att få ställa husbilen i närheten av butiken i mån av plats.

F

F.d. 7282

Guest

Telefonnummret till parkeringen i Torslanda är : 0762469672
eller : 0707347180

// Pär

F

F.d. 721

Guest

Någon som vet om det finns inomhusparkering någonstans i Göteborg?

Eller ja, uppställningsplats mer. För längre tider.

Toppen