• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsköp

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2027
Jag har varit i kontakt med HUSBILSKUNGEN om ev. ett köp och har en fundering.

Är det någon som har erfarenhet?
Något speciellt men skall vara obs. på?

:quest:

Sv: Husbilsköp

Hej, Det går ryckten om att Adria med flera ska ta bort sina garantier på nya bilar
som säljs från en bilfirma i tyskland eller något annat land, till en mindre firma i sverige
som inte är återförsäljare för deras märke.mvh ullabella.:quest:

Det finns olika åsikter om dem.
Sök på Husbilskungen här på forumet så finner du en del om inte fakta så i alla fall åsikter.

Hej Nisse & Agneta.
Jag har köpt min husbil av HB-kungen Örjan B Nordling. Hittills har jag köpt 3 fritidsfordon, 2st husvagnar och en HB och gjorde en rejäl research innan HB-köpet och visste rätt bra vad jag ville ha. Jag tycker Örjan är påläst och vet vad han pratar om vad gäller teknik och HB-egenskaper, betydligt bättre än ett känt företag i Uppl Väsby.
Köpet av HB:n (ny Dethleffs White Magic Integ. 2011, fullutrustad) gick inte helt smärtfritt pga av en missuppfattning med beställning där leveransen blev 4 mån! försenad. Jag blev kompenserad med lånebil och extra utrustning för strulet. Prisskillnaden var initialt 170.000:- mot en "Deth-handlare" som senare reducerades till 130.000:- när Deth-handlaren fick känndom att jag hade fler prisförslag. Bilen har nu rullat c:a 1.400 mil på 9 mån och jag har väl bara en sak som ska kollas när jag fuktbesiktigar HBn nu i maj, annars har bilen fungerat mycket bra = inga fel, vi är mycket nöjda. JAG kan rekomendera Örjan. Mvh Philip

Bilagor

• DSC_0932.jpg
    DSC_0932.jpg
    767,4 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Toppen