• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsköp och oseriösa handlare

Niclas Sundström

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borås
HBK-Nr
29391
Medlemskap
2024
Nu har vi äntligen hittat en husbil som vi tror ska passa oss på alla sätt och vis.
Det har varit en extremt lång process och många konstiga vändningar på vägen.
När vi blev så märkligt och dåligt bemötta hos Svea så tittade vi runt på en mängd olika ställen och till
slut så fanns det en fin bil hos Vincents. Även dom förmedlare...
Dom skötte sig dock utmärkt och var verkligen tillmötesgående på alla sätt och vis.
Vi provkörde bilen och precis allt stämde in på vad vi sökte med denna bilen. Vi var på väg att skriva på men då
fick min fru se att det på varudeklarationen felar med 2 år på årsmodell!!
Vi visste att bilen var importerad från Tyskland. Då visar det sig att årtalet som Vincent och säljaren går ut med är året som den importerades till Sverige. I verkligheten var årsmodellen 2 år äldre. Detta menade vi skulle påverka priset, men icke! Det gick inte att pruta ner en krona.
Det blev ingen affär där heller. Nu har vi som sagt köpt en bil hos Älvdalens Bil i Bohus. Vi har bara positivt att säga om dom, en liten handlare och med en stor portion service. Man vet ju inte riktigt med husbilar vad som kan hända, men denna bilen verkar vid vår kontroll vara i väldigt bra skick.
Snart så ska vi hämta den, blir spännande...
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
MMM inte lätt när 2 av 3 möjliga inte riktigt är reko, vi har tröttnat på handlare i Sverige, Codat har vi vart hos 3 gånger och varje gång undrat varför vi åkt dit, sen vill jag ge Hamony husbilar en liten + i kanten, har inte handlat där och blir nog inte av den här gången heller. Men vad trevlig och hjälpsam säljaren har vart vid bägge våra besök. (jagar en plåtis men nu lutar det åt tyskland igen)
 

Niclas Sundström

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borås
HBK-Nr
29391
Medlemskap
2024
MMM inte lätt när 2 av 3 möjliga inte riktigt är reko, vi har tröttnat på handlare i Sverige, Codat har vi vart hos 3 gånger och varje gång undrat varför vi åkt dit, sen vill jag ge Hamony husbilar en liten + i kanten, har inte handlat där och blir nog inte av den här gången heller. Men vad trevlig och hjälpsam säljaren har vart vid bägge våra besök. (jagar en plåtis men nu lutar det åt tyskland igen)
Codat undviker jag sedan gammalt. Glömmer aldrig när jag var där och skulle köpa en reservdel till vår husbil. Första frågan jag fick var om vi köpt bilen där? Vad har det med saken att göra? Har hört att dom agerar likadant nu. Handlare som behandlar ägare till importerade fordon illa har inte insett vilken stor inkomstkälla det kan finnas där.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Codat undviker jag sedan gammalt. Glömmer aldrig när jag var där och skulle köpa en reservdel till vår husbil. Första frågan jag fick var om vi köpt bilen där? Vad har det med saken att göra? Har hört att dom agerar likadant nu. Handlare som behandlar ägare till importerade fordon illa har inte insett vilken stor inkomstkälla det kan finnas där.
Det finns fler handlare som beter sig så och tex vägrar sälja reservdelar om bilen är direktimporterad. Tex de som säljer Westfalia i Sverige.
 
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Codat undviker jag sedan gammalt. Glömmer aldrig när jag var där och skulle köpa en reservdel till vår husbil. Första frågan jag fick var om vi köpt bilen där? Vad har det med saken att göra? Har hört att dom agerar likadant nu. Handlare som behandlar ägare till importerade fordon illa har inte insett vilken stor inkomstkälla det kan finnas där.
Samma möte jag när jag skulle boka tid för årliga fukt test, Codat vägra göra den så fick ringa sunlight i uddevalla/trollhättan, där var det inga problem. Konstigt att man inte vill tjäna pengar, handlar ju inte om ett gratis test utan kostar 950 kr! Sätter inte min fot på Codat mer, de hade en plåtis som var intressant men den skiter vi i efter detta!
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Jag har inte stor erfarenhet med husbilsfirmor, men av denna tråden att döma verkar de vara ännu mer oseriösa än personbilshandlare. :(
 

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
Jag köpte min Dethleffs begagnad hos Tumbo i Eskilstuna, säljaren var hur bra som helst, inga frågor var för dumma eller jobbiga. Han gjorde ett hel proffsigt jobb. Husbilen var två år gammal och det gick att få in en del utrustning i det begärda priset. Plus för en stooor tillbehörsbutik.

TYVÄRR ”sket-verkstaden-i-det-blå-skåpet”! Monterade fasta gastankar och utvändigt gasoluttag, men alla kopplingar de pillat på läckte som ett såll plus att röret under bilen till det utvändiga uttaget hade tre överbockade böjar. Det sipprade ut två gasolflaskor i veckan ur dessa kopplingar och krökar. De tog på sig att ordna felet men jag fick själv stå för resekostnaden på 100mil ToR Eskilstuna. Ingen vidare PR. Tror man sig vara störst, bäst och vackrast behöver man kanske inte bry sig om hur man beter sig eller?
Ingen proffsig verkstad i det huset är min uppfattning oxå, det mesta gick fel. Ingen garanti där heller.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Pga Corona och att Tysklands gränser är stängda så har frun och jag börjat leta efter en Plåtis i Sverige, vi vill gärna ha en som är 6 m och helst en 2018 med låga skatten eller 2019 med mellan skatten. Torsdag kväll i förra veckan hitta vi ett intressant objekt hos Svea husbilar. Vi dubbel kollar att Plåtisen finns i Borås/Sandared, bestämmer oss för att åka ditt på fredag då jag slutar tidigt på fredagen.

Vi åker hemifrån så att vi är där runt 13 tiden, vi går runt ute men hittar inte Plåtisen, vi stiger in och en kvinna hälsar oss välkomna, vi förklarar att vi har kommit för att se Plåtisen som ni har på hemsidan. Kvinna säger att de har kört den till Kinna där de ska öppna en ny avdelning, jag frågar ifall vi kan åka dit och bara få se utsidan på den. Hon förklarar att ingen är där att vi kan komma dit på måndag efter kl 16. Vi tackar för oss och åker hem, frun lite irriterad över att inte de har skrivit nått på deras hemsida.

När vi kommer hem så sätter jag mig framför datorn för att titta på bilderna på Plåtisen, då upptäcker jag att de har invigning först 1 april i Kinna, konstigt att hon sa att vi kan se den på måndag, skriver ett mail till anläggnings chefen för Borås/Kinna och frågar i fall vi kan komma på måndag som kvinna sagt till oss.( Fredag ca 14.00)

Kollar mailen hela fredagen, lördagen och söndagen fast jag vet att de inte jobbar då, inget på måndag heller. Frun säger att vi åker ditt på onsdag i vilket fall eftersom måndag var i går. Tisdag kväll får jag ett mail där de beklagar den långa svars tiden och att vi är välkomna på onsdag.

Jag sitter och letar efter en video på Plåtisen, oftast finns det videon på Youtube på nästa alla husbilar hittar ingen video men hittar en länk som gör mig väldig fundersam. Pilote Van V600C - Svea Husbilar

Plåtisen vi vill köpa är såld hösten 2019 av Svea men är åter till salu 9 mars 2020 på blocket.

Konstigt tycker jag och slår upp regnr och kollar antal ägare.

Bossingbil har sålt den som ny till kund som i sin tur sålt den till Svea husbilar, inga fler ägare byten.

Mycket märkligt, jag letar upp telefonnummer till gamla ägaren, skrev ett sms och frågar om jag kan ringa honom angående hans gamla husbil. Får ett snabbt svar att det går bra.

Ringer upp mannen förklara att jag eventuellt är intresserad av att köpa hans gamla plåtis och frågar hur långt han kört den och om den är i bra skick.

Han har bara kört den från maj 2018 till 2019 juli/augusti lite över 400 mil, han säger att Plåtisen är i ny skick och det blir jag glad över att höra, jag frågar varför Svea köpt den av honom.

Han berättar att Svea skulle sälja Plåtisen åt honom för att han är till åren kommen och att det vart lite jobbigt för honom. Han berättar att han flera gånger försökt nå Svea för att höra hur försäljningen går, men nästa omöjligt att få tag på rätt person. Efter ett tag hör Svea av sig och berättar att någon har stulit skjutdörren på plåtisen, alltså skruvat loss hela skjutdörren mitt i natten och inte rört nått annat. Han blir irriterad då bilen nästa är ny och de har ställt den ute istället för att ha den inomhus. Efter många om och män löser Svea ut honom och behåller bilen.

Vi beslutar hos för att åka och kolla på den ändå för att den är så fin.

Kommer fram till Svea i Kinna, går ett varv ute men hittar inte Plåtisen, vi går in och en kvinna vid disken hälsar, lite lägre bort står 3 st kollegor och pratar, jag säger till frun att där borta står den, vi går bort och börjar syna Plåtisen. Vi går ett varv runt Plåtisen och jag säger till frun konstigt att de inte tvätta eller sköljt av Bilen, den är inte väg skit som det kan bli så här års utan det ligger grus och skit på bilen.

Vi stiger in och första mitt öga faller på är luckan över bordet är helt sned, från över kant till under kant på luckan som är ca 15 cm är det en springa från 1 mm till över 1 cm, har de inte ens justerat luckan som är det första vi ser, efter detta så vart vi än vänder huvudet så ser man hur skitet allt är, på golvet direkt när man kommer in har någon spillt nån klibbig vätska som lukat starkt, i kylskåpet är nått gammal kvar glömt ser nästan ut som vit mögel och luktar illa, sängen är full med hår och nopprig som om man sovit utan lakan. Toaletten/dusch är inte ren gjord mm. Frun börjar fota och är väldigt irriterad över att man kan ställa ut en bil i en visnings hall och inte kört en rekonditionering på den. Jag går ut och kollar på dörren som påståtts ha blivit stulen, troligen har den blivit det eller så är det hela Plåtisen som vart stulen. Strippning runt fönstret är bubblig som om en amatör har satt den, vänster sida fram vid sidospegeln så har färgen runnit när man lackat bilen, tror inte det är från Fabrik. Nä säger jag till frun denna Plåtis är nog krockad eller stulen och vandaliserad. All glädje rinner av oss, vi öppnar bak dörrarna och ser att det ligger en p10 gasol tub i garaget vad gör den där liggandes, inne i gasol skåpet står en gasol tub och plats för en till men man har valt att lägga den liggandes under sängarna?

Vi har inspekterat bilen i 12-13 min ingen har kommit fram eller frågat om vi behöver hjälp, vi kollar på några andra objekt och går ut, lite ledsna över att Plåtisen som vi trodde att vi skulle köpa var i det skicket och att inge brydde sig om oss alls.

Hur kan man ställa ut en plåtis i detta skick, hade jag haft anställda som rekondar och gör iordning bilar och de ställt in den så här i hallen så hade jag kickat dem direkt. Sedan undrar jag hur Plats chefen tänker när han veta att vi ska komma och hälsar oss välkomna via mail, och inte ens kollar över att bilen är i ok skick.

Vill inte smuts kasta nån eftersom vi inte har kunnat prata med nån om detta för ingen brydde sig men vist har man fått en negativ syn På Svea husbilar efter detta!

Jakten efter plåtis fortsätter!IMG_1727.jpgIMG_1728.jpg
 
Senast ändrad:
J

John L

Guest
Pga Corona och att Tysklands gränser är stängda så har frun och jag börjat leta efter en Plåtis i Sverige, vi vill gärna ha en som är 6 m och helst en 2018 med låga skatten eller 2019 med mellan skatten. Torsdag kväll i förra veckan hitta vi ett intressant objekt hos Svea husbilar. Vi dubbel kollar att Plåtisen finns i Borås/Sandared, bestämmer oss för att åka ditt på fredag då jag slutar tidigt på fredagen.

Vi åker hemifrån så att vi är där runt 13 tiden, vi går runt ute men hittar inte Plåtisen, vi stiger in och en kvinna hälsar oss välkomna, vi förklarar att vi har kommit för att se Plåtisen som ni har på hemsidan. Kvinna säger att de har kört den till Kinna där de ska öppna en ny avdelning, jag frågar ifall vi kan åka dit och bara få se utsidan på den. Hon förklarar att ingen är där att vi kan komma dit på måndag efter kl 16. Vi tackar för oss och åker hem, frun lite irriterad över att inte de har skrivit nått på deras hemsida.

När vi kommer hem så sätter jag mig framför datorn för att titta på bilderna på Plåtisen, då upptäcker jag att de har invigning först 1 april i Kinna, konstigt att hon sa att vi kan se den på måndag, skriver ett mail till anläggnings chefen för Borås/Kinna och frågar i fall vi kan komma på måndag som kvinna sagt till oss.( Fredag ca 14.00)

Kollar mailen hela fredagen, lördagen och söndagen fast jag vet att de inte jobbar då, inget på måndag heller. Frun säger att vi åker ditt på onsdag i vilket fall eftersom måndag var i går. Tisdag kväll får jag ett mail där de beklagar den långa svars tiden och att vi är välkomna på onsdag.

Jag sitter och letar efter en video på Plåtisen, oftast finns det videon på Youtube på nästa alla husbilar hittar ingen video men hittar en länk som gör mig väldig fundersam. Pilote Van V600C - Svea Husbilar

Plåtisen vi vill köpa är såld hösten 2019 av Svea men är åter till salu 9 mars 2020 på blocket.

Konstigt tycker jag och slår upp regnr och kollar antal ägare.

Bossingbil har sålt den som ny till kund som i sin tur sålt den till Svea husbilar, inga fler ägare byten.

Mycket märkligt, jag letar upp telefonnummer till gamla ägaren, skrev ett sms och frågar om jag kan ringa honom angående hans gamla husbil. Får ett snabbt svar att det går bra.

Ringer upp mannen förklara att jag eventuellt är intresserad av att köpa hans gamla plåtis och frågar hur långt han kört den och om den är i bra skick.

Han har bara kört den från maj 2018 till 2019 juli/augusti lite över 400 mil, han säger att Plåtisen är i ny skick och det blir jag glad över att höra, jag frågar varför Svea köpt den av honom.

Han berättar att Svea skulle sälja Plåtisen åt honom för att han är till åren kommen och att det vart lite jobbigt för honom. Han berättar att han flera gånger försökt nå Svea för att höra hur försäljningen går, men nästa omöjligt att få tag på rätt person. Efter ett tag hör Svea av sig och berättar att någon har stulit skjutdörren på plåtisen, alltså skruvat loss hela skjutdörren mitt i natten och inte rört nått annat. Han blir irriterad då bilen nästa är ny och de har ställt den ute istället för att ha den inomhus. Efter många om och män löser Svea ut honom och behåller bilen.

Vi beslutar hos för att åka och kolla på den ändå för att den är så fin.

Kommer fram till Svea i Kinna, går ett varv ute men hittar inte Plåtisen, vi går in och en kvinna vid disken hälsar, lite lägre bort står 3 st kollegor och pratar, jag säger till frun att där borta står den, vi går bort och börjar syna Plåtisen. Vi går ett varv runt Plåtisen och jag säger till frun konstigt att de inte tvätta eller sköljt av Bilen, den är inte väg skit som det kan bli så här års utan det ligger grus och skit på bilen.

Vi stiger in och första mitt öga faller på är luckan över bordet är helt sned, från över kant till under kant på luckan som är ca 15 cm är det en springa från 1 mm till över 1 cm, har de inte ens justerat luckan som är det första vi ser, efter detta så vart vi än vänder huvudet så ser man hur skitet allt är, på golvet direkt när man kommer in har någon spillt nån klibbig vätska som lukat starkt, i kylskåpet är nått gammal kvar glömt ser nästan ut som vit mögel och luktar illa, sängen är full med hår och nopprig som om man sovit utan lakan. Toaletten/dusch är inte ren gjord mm. Frun börjar fota och är väldigt irriterad över att man kan ställa ut en bil i en visnings hall och inte kört en rekonditionering på den. Jag går ut och kollar på dörren som påståtts ha blivit stulen, troligen har den blivit det eller så är det hela Plåtisen som vart stulen. Strippning runt fönstret är bubblig som om en amatör har satt den, vänster sida fram vid sidospegeln så har färgen runnit när man lackat bilen, tror inte det är från Fabrik. Nä säger jag till frun denna Plåtis är nog krockad eller stulen och vandaliserad. All glädje rinner av oss, vi öppnar bak dörrarna och ser att det ligger en p10 gasol tub i garaget vad gör den där liggandes, inne i gasol skåpet står en gasol tub och plats för en till men man har valt att lägga den liggandes under sängarna?

Vi har inspekterat bilen i 12-13 min ingen har kommit fram eller frågat om vi behöver hjälp, vi kollar på några andra objekt och går ut, lite ledsna över att Plåtisen som vi trodde att vi skulle köpa var i det skicket och att inge brydde sig om oss alls.

Hur kan man ställa ut en plåtis i detta skick, hade jag haft anställda som rekondar och gör iordning bilar och de ställt in den så här i hallen så hade jag kickat dem direkt. Sedan undrar jag hur Plats chefen tänker när han veta att vi ska komma och hälsar oss välkomna via mail, och inte ens kollar över att bilen är i ok skick.

Vill inte smuts kasta nån eftersom vi inte har kunnat prata med nån om detta för ingen brydde sig men vist har man fått en negativ syn På Svea husbilar efter detta!

Jakten efter plåtis fortsätter!Visa bilaga 190985Visa bilaga 190986

Hej Lasse.
Jag beklagar verkligen er upplevelse av Plåtisen. Denna var inte ordninggjord och prioriterades nu i flytten sist för rekond efter våra kunders förmedlings-husbilar då vi äger denna plåtis själva. Vi håller så här torsdag fortfarande på och rekondar om alla fordon efter flytten och kommer så även att göra fredag, lördag osv.
Att öppna en ny anläggning är verkligen en stor logistisk utmaning och för att få ihop allt till öppningen på onsdag när ni var där och besökte oss så har större delen av teamet närmast arbetat dygnet runt i flera veckor. Som ni såg saknades tex fortfarande de sista fasadskyltarna mm. Verkstan byggdes fortfarande upp på ons, tors fre osv.

Platschefen som du mailade hade en helt ny mailadress och jag tror han inte räknade med att det skulle komma något på den förrän på onsdag. Marknadsföringsavdelningen hade varit lite snabba och lagt upp den på hemsidan inför öppningen. Det var synd att du inte ringde till oss eller mailade vår allmäna infomail så hade du fått info om plåtisen. I flyttstressen och förberedelserna av den nya anläggningen missade vi att lägga upp på hemsidan att vi flyttat plåtisen, detta är vi mycket ledsna för och ber om ursäkt för. Platschefen som är ny visste inte om att vi använt bagageutrymmet och sängen på denna plåtis att flytta ett par saker med mellan anläggningarna.

Anna nämnde att ni kunde få komma och se den på måndag vilket stämmer iom att vi var där då och arbetade med att sätta upp Kinnaanläggningen.

Jag önskar verkligen att du kunde kommit fram till oss när ni var där. Uppenbart missade vi er. Vi är inte på något sätt ignoranta (eller för den delen anse oss ha råd att inte tala med kunder).

Det är intressant hur detta fungerat.
Ni hade uppenbart frågor om fordonet, ni såg att det var flera medarbetare på plats, det är vår öppningsdag vilket kan anta att det är rätt mycket som händer samtidigt på anläggningen (vilket det var, galet mycket).
Men ni kommer inte till oss och frågar om fordonet utan väljer i stället att skriva ett långt utlägg här på nätet om det i stället. Givetvis förstår jag dina tankar ovan. Men jag liksom många andra företagare märker hur tendensen på nätet går mer och med mot negativ spekulation och i många fall ren smutskastning (för det verkar kul), men för oss företagare drabbar det hårt.

Denna plåtis lämnades först in till oss på förmedlingsuppdrag. Vi kontrakterade en köpare varvid den står som såld på den gamla säljsida du såg (jag ska ta bort den för att undvika förvirring), men någon vecka inför leverans till den nya köparen blev sidodörren stulen. Köpet blev då avbrutet då vi upplevde att reparationen av plåtisen drog ut på tiden. Vi valde då att köpa plåtisen av säljaren för att han skulle bli av med problemet och få ut pengar för fordonet. Detta var inget vi hade behövt göra, utan gjorde det för att hjälpa till.
Vi misstänker att den stulna dörren på plåtisen var ett beställningsjobb. Inget annat var nämligen rört på anläggningen när detta skedde. Efter detta har den stått på en extern verkstad (som för övrigt är ett av Sveriges största bilföretag) i vad som känns som en evighet för att få en ny sidodörr som hela tiden blev mer och mer försenad. Det är inte Svea Husbilar som gjort det jobbet.
Alla fordon går hos oss noggrant igenom inför leverans, så behövs ex. en lucka justeras så sker det då. Den liggande gasoltuben känner jag inte till men hade antagligen lagts där då vi använt just detta fordon till att transportera massa saker från Borås till Kinna nu i dagarna.

Åter igen, vi beklagar din upplevelse, men som du ser finns det ofta två sidor på myntet.

Har du några frågor eller om jag missat något från din skrift ovan är du varmt välkommen att höra av dig direkt till mig eller ringa till anläggningen.

John Lönnqvist
Grundare - Svea Husbilar
Tel: 0707702098
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
""Det är intressant hur detta fungerat.
Ni hade uppenbart frågor om fordonet, ni såg att det var flera medarbetare på plats, det är vår öppningsdag vilket kan anta att det är rätt mycket som händer samtidigt på anläggningen (vilket det var, galet mycket). Men ni kommer inte till oss och frågar om fordonet utan väljer i stället att skriva ett långt utlägg här på nätet om det i stället. ""

Efter besöket och att vi hade sett Plåtisen så hade vi inga frågor kvar tyvärr!
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ännu en gång har ni gjort bort er i en kunds ögon, och väljer då att skriva ett långt inlägg med bortförklaringar.

Jag väntar fortfarande på att komma i kontakt med er angående ett höjdjusteringsvred till passagerarstolen som "försvann" i samband med en raparation inför lverans för snart två år sedan. Ni har för länge sedan slutat besvara mina mejl, och när jag ringer från mitt ordinarie telefonnummer svara ni inte hele. (Om jag däremot, någon minut senare, ringer från ett oregistrerat kontantkort så svarar ni ...)

Höjdjusteringsvredet gick bra att beställa från en representant för basfordonet, och kostnaden kunde jag stå ut med.

Vad jag däremot inte kunde stå ut med, var er nonchalans efter avslutat köp.

Ni behöver inte besvära er med långt inlägg med bortförklaringar, för jag kommer ändå inte att besvara/kommentera det.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Undrar om vi verkligen behöver en handlare till i detta området. Vi har Codat i Fritsla, 7H fritid i Kinna, Forsberg i Hyssna, Terner Fritid i Hyssna (inget eget märke men säljer husbilar och husvagnar samt tar försäljningsuppdrag) samt en handlare i Rydal med ett östmärke jag inte minns namnet på. Allt detta ligger inom 15 - 20 km.

Behöver vi då Svea som inte har särskilt bra rykte, mitt i allt detta?
 
J

John L

Guest
Ännu en gång har ni gjort bort er i en kunds ögon, och väljer då att skriva ett långt inlägg med bortförklaringar.

Jag väntar fortfarande på att komma i kontakt med er angående ett höjdjusteringsvred till passagerarstolen som "försvann" i samband med en raparation inför lverans för snart två år sedan. Ni har för länge sedan slutat besvara mina mejl, och när jag ringer från mitt ordinarie telefonnummer svara ni inte hele. (Om jag däremot, någon minut senare, ringer från ett oregistrerat kontantkort så svarar ni ...)

Höjdjusteringsvredet gick bra att beställa från en representant för basfordonet, och kostnaden kunde jag stå ut med.

Vad jag däremot inte kunde stå ut med, var er nonchalans efter avslutat köp.

Ni behöver inte besvära er med långt inlägg med bortförklaringar, för jag kommer ändå inte att besvara/kommentera det.

Ingrid o Pålle.
Jag känner inte till detta. Vilken tidigare medarbetare som av någon anledning på sin direkta mobiltelefon inte valt att svara på era samtal vet jag inte (om det nu är sant att han gjort detta, det finns många potentiella anledningar till att inte kunna svara när man sitter med kunder, men att det går bra strax därefter när det är klart), men jag kan anta vem det kan ha berört hos oss.

Vi är iaf hemskt ledsna för detta och vill gärna komma i kontakt med er.

Ring till 010-1790700 så hjälper supporten dig med ärendet.

Mvh
John
 
Senast redigerad av en moderator:
W

Weckman

Guest
Ingrid o Pålle.
Jag känner inte till detta. Vilken tidigare medarbetare som av någon anledning på sin direkta mobiltelefon inte valt att svara på era samtal vet jag inte (om det nu är sant), men jag kan anta.
Ring till 010-1790700 så hjälper supporten dig med ärendet. Våra växelnummer eller anläggningsnummer känner iaf inte igen några telefonnummer om det nu varit problemet tidigare om ni inte kommit överens med någon enskild.

Mvh
John
Mycket svinn/stölder just på era bilar vilket jag tycker är konstigt. Tråkigt för kunderna som äger bilarna.
Bättre bevakning kanske eller att ni själva ger fan i att ”låna” andras saker. Var är grillen min granne blev av med?:mad:

Citat
Pålle.
Jag känner inte till detta. Vilken tidigare medarbetare som av någon anledning på sin direkta mobiltelefon inte valt att svara på era samtal vet jag inte (om det nu är sant), men jag kan anta.citat.
Vilket svar!!!!!
Bara svaret ger ett oseriöst intryck och total intelligens befriat svar. Kundvård på hög nivå.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen