• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsinbrott Småland i helgen

• Startad av Startad av F.d. 58547
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58547

Guest
I helgen har det varit 2 husbilar som fått oönskat besök i sina bilar.Den ena i Gränna där bilen stod uppställd på en rastplats ägarna hade glömt låsa bilen för natten de blev av med kreditkort plånbok o kamera. I det andra fallet stod en familj vid Götaströms värdshus de blev av med 5 pass och euro till ett värde av 90000:-.Hur dumma är de som inte låser in eller gömmer alla dessa pengar.:confused:

Hej!

Vad tror ni!.....

Hur många av dessa sk. inbrott i husbilar tror ni är riktiga.
Osar ju försäkringsbedrägeri lång väg.

Finns det någon verklig statistik på detta?

hälsar

Sv: Husbilsinbrott Småland i helgen

Att man har kreditkort är väl en sak men 90000 i kontanter kanske skulle göra skumaffärer vad vet jag.:cool:

De kanske inte fick (fanns) ngt kreditkort i deras hemland om de nu var från ngt annat land vad vet jag .

Är det sannt, så är de riktiga förlorare. Inget försäkringsbolag ersätter väl sådana summor med kontanter.

Nähmen hallå, såå ooosmart får man ju inte vara!

Lena&Jan:swoon:

Vi har både safetybox o larm i vår husbil. Ett enkelt larm som jag pluggar in i 220v (omformaren som jag laddar telefon o datorn med. Till det är det kopplat en IR och en dörrkontakt. Trådlös tillslag mm. Oerhört enkelt i installation o funkra skitbra. Det bästa är ju skrämseleffekten. Safety boxen är en mycket kraftig stål låda ursprungligen avsedd för vapen med ett nyckellås och fastbultad. Tryggt o enkelt. Vidare så har man mer än 90 000 euro så är det skumt eller så har man sitt liv i husbilen.... O ingen lägenhet - inget hus - ingen telefon - :rolleyes:

Ola
:mcride:

Tillbaka
Toppen