• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsgarage/carport

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsgarage/carport

Tack för tips om ventilation. Vid vinterförvaring ställer jag bilen på betongplattor,som synligt ser torra ut. Husbilen är 2,25 bred. Har inga problem att komma ur eller in i den. Självklart är det bättre med 4 meter, men........

ha det.................

Senast ändrad:
S

Steffobosseg

Guest

Hej !
Jag vet att det är länge sedan du byggde ditt husbilsgarage, men jag står i begrepp att göra detta nu och är intresserad av att se dina bilder om hur det kan ta sig ut.

Stefan Haraldsson
Öresjövägen 51
S-511 31 Örby
hemtel: 0320-48563
arb.tel:033-171506
mobil: 0705-548563
arb.mobil: 0703-151506
stefan.haraldsson@telia,com

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll
Om du menar vårt garage,så kolla bilder början av denna tråd.

ha de...........:spinny:

F

F.d. 50036

Guest

Hej alla HBK:are

Alla har vi olika möjligheter. Jag köpte ett Wirehus 10,5 x 3,60 meter, där jag lade betongplattor som golv. Min bil är en Bürstner Argos 747-2 med måtten 8,68 x 2,30 x3,20.

Wirehuset är bra då jag står på hyrd mark, lätt att flytta om något händer. Skulle jag däremot bygga något på egen mark skulle jag öka breden någon kanske 4 reller 4,5 meter, om jag önskade en meckarbänk skulle jag nog öka längden med en meter också!

Lycka till alla byggare Torbjörn :)

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll
Jag använde mig av följande;

metpost till stolpar
45*95 till resvirke och takstolar
plywood( inte helt ok, regnkänsliga) och fjällpanel till väggar
osb-skivor till dörrar
under plåttaket la jag en pressening som kondensskydd

Allt står på en grusbädd. Första byggnade var 7 meter och när vår andra bil inköptes var ja tvungen att förlänga med 120 cm. Fick frågan tidigt i tråden om "smalheten" på garaget. Inget stort problem, men hade jag byggt idag så blev det ca 50 cm bredare.

ha de...........:spinny:

F

F.d. 1286

Guest

Eftersom vi hade mark blev det en dubbelcarport för personbil + släp också.
7 x 10 x 3,40 m. 9 takstolar, tegeltak. Kostnad ca 75 000:-

Bilagor

• IMG_1424.JPG
    IMG_1424.JPG
    3,5 MB · Visningar: 15

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Jag rev ett äldre bilgarage och byggde ett nytt för bilen samt även till husbilen. Det behöver inte bli så dyrt om man kan göra en del jobb själv, eller kanske allt, det är ju inga komplicerade byggen.

Jag gjöt en platta samt satte även upp dörrar. Fördelen med dörrar är att man skyltar inte med om man är hemma. Är husbilsdelen tom vet alla som passerar att vi är bortresta och med tanke på att inbrotten verkar att öka tycker jag det känns onödigt att berätta om man är hemma eller inte

Bilagor

• Garage2.jpg
    Garage2.jpg
    262,5 KB · Visningar: 12
Toppen